هیئت‌های شهرستانی انجمن‌های ورزشی در آذربایجان شرقی تقویت می‌شوند
هیئت‌های شهرستانی انجمن‌های ورزشی در آذربایجان شرقی تقویت می‌شوند
رئیس هیئت انجمن های ورزشی آذربایجان شرقی گفت: توجه به هیئت‌های شهرستانی از اولویت‌های هیئت انجمن‌های ورزشی بوده چرا که تقویت هیئت‌های شهرستانی موجب توسعه رشته‌های تحت پوشش می شود....

به گزارش صدای بناب به نقل از مهر علی حسن پور اظهار داشت: توجه به هیئت‌های شهرستانی از اولویت‌های هیئت انجمن‌های ورزشی استان بوده چرا که تقویت هیئت‌های شهرستانی موجب توسعه رشته‌های تحت پوشش در مناطق مختلف استان می‌شود.

وی افزود: در این راستا تغییراتی در شهرستان‌های بناب، ملکان، هریس و جلفا داشته‌ایم و هیئت‌های شهرستانی که فعالیت ندارند تعیین تکلیف می‌شوند و به صورت ماهانه بازدیدهایی از هیئت‌های شهرستانی خواهیم داشت که در این راستا مسائل و مشکلات هیئت‌های شهرستانی نیز بررسی می‌شود.

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: متأسفانه در برخی از شهرستان‌ها نظیر ورزقان از بدو تشکیل این هیئت در استان، هیئت شهرستانی تشکیل نشده که در تلاش هستیم تا پایان سال جاری تمامی هیئت‌های شهرستانی در ۲۱ شهرستان استان فعال شود.

حسن پور ادامه داد: هیأت انجمن‌های ورزشی آذربایجان شرقی در نظر دارد با بررسی ظرفیت‌های شهرستانی، رشته‌های این هیئت را در شهرستان‌ها پایلوت سازی کنیم، تا مرکزیت رشته در آن شهرستان باشد که به عنوان مثال، سپک تاک را در مراغه و اسپوکس در اسکو به عنوان پایلوت این رشته‌ها انتخاب شده‌اند.

وی ادامه داد: شهرستان جلفا نیز از شهرستان‌های مهم برای هیئت استان است و در بازدیدهایی که کارشناسان این هیئت در ماه‌های آتی از این شهرستان خواهند داشت بعد از بررسی‌ها و نیاز سنجی ها یکی از رشته‌های این هیئت را نیز در شهرستان جلفا به عنوان پایلوت انتخاب خواهیم کرد.

ضرورت تعامل با منطقه آزاد ارس

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر ضرورت تعامل با منطقه آزاد ارس ابراز کرد: باید از ظرفیت‌های منطقه آزاد ارس در حوزه ورزش نیز استفاده کرد تا شاهد رشد رشته‌های تحت پوشش این هیئت باشیم.

وی گفت: در نظر داریم جلسات هیئت استان را به میزبانی شهرستان‌ها و به صورت منظم برگزار کنیم، و در جلسه آتی این هیئت، هریک از رؤسای هیئت‌های شهرستان‌ها مهم‌ترین مسائل، مشکلات را مورد بررسی و اولویت بندی قرار داده تا این موارد دستور کار این هیئت قرار گیرد و در این راستا از مسئولین استانی و کشوری مثل، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس فدراسیون، مدیرکل ورزش و جوانان استان، رؤسای انجمن‌های ورزشی، دعوت کرده تا موارد فوق مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

حسن پور ادامه داد: استان آذربایجان شرقی در رشته‌های تحت پوشش ظرفیت‌های بسیار و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که متأسفانه این ظرفیت‌ها تاکنون به صورتی که باید و شاید شکوفا نشده است.

حسن پور ادامه داد: هم اکنون فدراسیون انجمن‌های ورزشی ۲۰ رشته را تحت پوشش خود دارد که آذربایجان شرقی از این تعداد در ۱۸ رشته فعالیت می‌کند و تنها کریکت و موج سواری را نداریم که امیدواریم با حمایت مسئولین شاهد ایجاد این رشته‌ها نیز در استان باشیم.