واکنش واردکنندگان نهاده‌های دامی به اظهارات عضو کمیسیون کشاورزی
واکنش واردکنندگان نهاده‌های دامی به اظهارات عضو کمیسیون کشاورزی
اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران از عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی خواست تا با ارائه اسناد، متخلفان در واردات نهاده های دامی را به قوه قضائیه معرفی کند.

به گزارش صدای بناب به نقل از مهر اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران از عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ایران خواست تا با ارائه اسناد و مدارک سو استفاده کنندگان از قوت مردم را به سازمان‌های نظارتی و قوه قضائیه معرفی کند تا دیگر چنین تخلفاتی تکرار نشود و این افراد به اشد مجازات برسند.

در نامه این اتحادیه آمده است: در مورخ یکشنبه چهارم آبان ماه ۱۳۹۹، احد آزادیخواه عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس عنوان کرد که برخی از واردکنندگان نیمی از نهاده‌های دامی وارداتی خود را از طریق سامانه بازارگاه توزیع نمی‌کنند و بعضاً شرکت‌های واردکننده نهاده‌های دامی مبالغی را خارج از سیستم نظارتی از مرغداران دریافت می‌کنند که بازار سیاه را به همراه داشته است.

دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران طی نامه‌ای به این نماینده خواستار معرفی متخلفان به قوه قضائیه با ارائه سند و مدارک شد.
در متن نامه آمده است:

جناب آقای احد آزادیخواه
عضو محترم هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام؛
در جراید کشور به نقل از جنابعالی آمده که «برخی واردکننده‌ها نیمی از نهاده دامی وارداتی خود را از طریق سامانه بازارگاه توزیع نمی‌کنند و بعضاً شرکت‌های واردکننده نهاده دامی مبالغی را خارج از سیستم‌های نظارتی از مرغداران دریافت می‌کنند که بازار سیاه را به همراه داشته است.»

قطعاً در جایگاه جنابعالی اطلاعات واصله می‌بایست مستند به مدارک قابل قبول باشد به عنوان اتحادیه این صنف در خواست جدی و فوری داریم که مدارک مربوط را به سازمان‌های نظارتی و قوه قضائیه ارجاع فرمائید تا به آنها رسیدگی و خاطیان را به اشد مجازات برسانند زیرا سو استفاده از قوت مردم گناهی نابخشودنی است و وظیفه جلوگیری و عدم تکرار آن به عهده تمامی افراد و نهادهای ذیربط می‌باشد.
در این مقال مواردی به شرح زیر را جهت تشحیذ ذهن حضرتعالی یادآور می‌گردد:

۱- در تاریخ ۱۹.‏۰۳.‏۹۹‬ واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور موظف شدند ذرت را علاوه بر کنجاله سویا و جو که قبلاً در بازارگاه عرضه می‌شد از طریق سامانه مذکور به بازار عرضه نمایند.

۲- ترخیص نهاده‌های ذرت، کنجاله و جو که از خارج توسط تجار به گمرکات کشور وارد می‌گردند فقط با عرضه کلی آن در سامانه بازارگاه میسر می‌باشد و هیچ گونه نهاده‌ای خارج از سامانه در اختیار واردکننده قرار ندارد که بتواند مستقیماً به بازار سیاه عرضه کند.

۳- نظام سامانه بازارگاه به گونه‌ای طراحی گردیده که ارتباط مستقیمی بین خریدار و فروشنده وجود ندارد و لذا دریافت وجه جداگانه به هیچ وجه مقدور نیست.

۴- وزارت جهاد کشاورزی و ارگان‌های نظارتی از قبیل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان حمایت و تعزیرات و امثالهم مستمرا بر جریان معاملات و جابجایی نهاده‌های وارداتی نظارت دارند و در صورت کوچک‌ترین جابجایی خارج از سامانه بازارگاه برای عوامل آن پرونده تشکیل می‌گردد.

علیهذا با امعان نظر به موارد فوق از جنابعالی مجدداً درخواست می‌گردد مدارک و منابع اطلاعات خود در عرضه خارج از سامانه بازارگاه نهاده‌ها را به ارگان‌های فوق الذکر ارائه و معرفی فرمائید تا حقوق مردم تضییع نگردد.