ورود سامانه جدید بارشی به استان از امشب/ باران و برف در راه است
ورود سامانه جدید بارشی به استان از امشب/ باران و برف در راه است
کارشناسی هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: یک سامانه بارشی از اواخر وقت امشب نقاط مختلف استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش صدای بناب، محمد امیدفر، کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از ورود یک سامانه بارشی جدید به استان طی ساعات آینده خبر داده و اظهار داشت: این سامانه بارشی از اواخر امروز دوشنبه تا اوایل روز چهارشنبه وارد استان می‌شود که نواحی جنوبی را بیشتر تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: به دلیل گرمی هوا، غالب بارندگی‌ها به صورت باران پیش‌بینی می‌شود و از شب سه‌شنبه با شروع روند کاهش دما، بارش‌ها در برخی از مناطق کوهستانی به صورت برف خواهد بود و به رانندگان وسایط نقلیه توصیه می‌شود تا تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

کارشناس هواشناسی استان مطرح کرد: با توجه به اینکه زبانه این سامانه استان را در بر می‌گیرد، لذا فعالیت آن در حد متوسط بوده و با خروج این سامانه بارشی، میزان دمای هوا از روز پنجشنبه افزایش خواهد یافت.

امیدفر در مورد وضعیت جوی استان طی 24 ساعت آینده گفت: در این بازه زمانی، آسمان استان قسمتی ابری به تدریج با افزایش ابر، نیمه‌ ابری تا ابری در بعضی ساعات مه آلود با غبار همراه با وزش باد ملایم و بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

وی با اعلام اینکه این سامانه بارشی بسیار قوی بوده و از نیمه غربی و جنوب غربی وارد کشور خواهد شد، تصریح کرد: فعالیت اصلی این سامانه نواحی غربی و در ادامه مرکزی کشور را فرا خواهد گرفت و حتی در استان‌هایی چون تهران هشدار وقوع سیل داده شده است.