وزیر اقتصاد پاسخگوی ضررهای سنگین وارد شده به سرمایه‌گذران خرد باشد
وزیر اقتصاد پاسخگوی ضررهای سنگین وارد شده به سرمایه‌گذران خرد باشد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است نوسانات بازار سرمایه و ضررهای سنگینی که متوجه ۲۰ درصد از سرمایه‌گذران خرد شده موضوعی است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

به گزارش صدای بناب به نقل از خانه ملت محمد باقری بناب، درخصوص نوسانات بازار بورس، عدم تخصص بودجه سازمان ورزش و جوانان و بکارگیری افراد با وجود گذشت چند سال از بازنشستگی، گفت: نوسانات بازار سرمایه و ضررهای سنگینی که متوجه 20 درصد از سرمایه‌گذران خرد شده موضوعی است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد لذا از آقای دژپسند درخواست کردم میزان خسارات وارده به سرمایه‌داران خرد و اقدامات انجام شده برای جبران آن، طی یک گزارش به کمیسیون اقتصادی ارائه شود تا مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم بناب در مجلس شواری اسلامی افزود: همچنین مطابق قانون باید ۲۷ صدم از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه ورزش به سازمان ورزش و جوانان تعلق بگیرد اما متاسفانه این اتفاق نیفتاده به همین دلیل سالن‌های ورزشی در اقصی نقاط  کشور با مشکل نقدینگی مواجه شده و نمی‌توان سالن‌های نیمه کار را به اتمام رساند یا آن‌ها را تجهیز کرد.

وی اضافه کرد: همچنین بحث استفاده از بازنشستگان در وزارت اقتصاد و دارایی با وجود گذشت 38 تا 40 سال از سن کاری‌شان مسئله دیگری است که وزیر اقتصاد و دولت باید به این مهم ورود کرده و پاسخگوی مجلس در این زمینه باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سه موضوع فوق را در قالب سوال از وزیر اقتصاد در کمیسیون اقتصادی مطرح کرده است، یادآور شد: پس انجام بررسی‌های لازم در کمیسیون اقتصادی مقرر شد؛ با ارائه مهلت یک تا دو هفته‌ای به وزارت اقتصاد گزارشی درخصوص موضوعات فوق به ویژه میزان خسارات وارده به سرمایه گذاران خرد در بازار بورس و راه‌های جبران آن به کمیسیون ارائه دهند./