وضعیت کرونا در بناب خوب نیست/ تعداد بسترهای کرونایی در بناب ۱/۵ برابر استاندارد است/ ضرورت شناسایی و تست گیری کرونا در بناب
وضعیت کرونا در بناب خوب نیست/ تعداد بسترهای کرونایی در بناب ۱/۵ برابر استاندارد است/ ضرورت شناسایی و تست گیری کرونا در بناب
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان شرقی وضعیت کرونا در بناب را شکننده عنوان کرد و گفت: طبق آمار تعداد بستری شدگان کرونایی در بیمارستان امام خمینی بناب 1/5برابر بیش تر از استانداردهای استان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب دکتر محمد حسین صومی ظهر امروز در جلسه ستاد کرونا شهرستان بناب ممنوعیت کرونا در شهرستان بناب را بسیار شکننده و نگران‌کننده عنوان کرد و گفت: طبق آماری که رئیس شبکه بهداشت بناب عنوان کرده است در حال حاضر ۲۷ نفر در این بیمارستان بستری هستند که 1/5 برابر بیشتر از حد استاندارد کرونای استان  محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید بر این که حداقل ۷۵ نفر با علائم مثبت کرونایی در این شهرستان نسبت به آمار بستری شدگان در حال تردد هستند گفت: انتظار داریم شبکه‌ بهداشت هرچه زودتر کار شناسایی و تست گیری را در شهرستان بناب افزایش دهد.

وی تصریح کرد: وضعیت کاهش و افزایش کرونا در استان آذربایجان شرقی به صورت زنجیروار به هم مرتبط هستند یعنی اینکه اگر کرونا در شهرستان بناب افزایش پیدا کند استان آذربایجان شرقی شاهد افزایش کرونا خواهد بود و این قضیه نیز بالعکس می باشد.

دکتر صومی یکی از مهم‌ترین وظایف حوزه درمان و سلامت را جلوگیری از مرگ های زودرس عنوان کرد و گفت: کادر درمان وظیفه دارند در اولویت کاری خود جلوی مرگ‌های زودرس و ۷۵ سال میباشد را بگیرند لذا باید اعلام کنیم کرونا باعث شده است مرگ زودرس در استان به شدت افزایش پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و به خصوص استفاده از ماسک شاهد افزایش پیک چهارم کرونا در استان خواهیم بود گفت : همه مردم شریف بناب و همچنین استان آذربایجان شرقی اعلام می‌کنیم که قضیه کرونا را به شدت جدی گرفته و به دور از آمار و ارقام کرونائی مراقبتهای لازم را انجام بدهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان شرقی در پایان در خصوص واکسن کرونا در این استان و کشور گفت: طبق جلسات دولت مقرر شده در بهار واکسن داخلی و خارجی بین مردم تزریق شود اما قطعاً این واکسن ۷۰ درصد می تواند مانع افزایش بیماری کرونا شود و در ادامه قطعاً با آمار کمتر با کرونا در ارتباط خواهیم بود.

انتهایپیام/امید مردم خواه