پرداخت بیش از 38 میلیارد ریال وام خود اشتغالی به زنان سرپرست خانوار و سایر مددجویان تحت پوشش در سال 98/کاهش آسیب های اجتماعی یکی از اهداف اصلی بهزیستی/ پرداخت ودیعه مسکن  به اعضای واجد شرایط تحت پوشش سطح شهرستان
پرداخت بیش از 38 میلیارد ریال وام خود اشتغالی به زنان سرپرست خانوار و سایر مددجویان تحت پوشش در سال 98/کاهش آسیب های اجتماعی یکی از اهداف اصلی بهزیستی/ پرداخت ودیعه مسکن  به اعضای واجد شرایط تحت پوشش سطح شهرستان
رئیس اداره بهزیستی شهرستان بناب از پرداخت بیش از 38 میلیارد ریال وام خود اشتغالی به زنان سرپرست خانوار و سایر مددجویان تحت پوشش در سال 98 خبر داد.

درنا درخشی صبح امروز همزمان با هفته بهزیستی و تامین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، اظهار داشت: رسالت کاری اداره بهزیستی شفافیت، تحول خدمت، ارتقاء سلامت اجتماعی در خانواده در راستای کاهش مشکلات و آسیب های اجتماعی است.

رئیس ادره بهزیستی شهرستان بناب به بحث آسیب های اجتماعی در بناب اشاره کرد و گفت: با توجه به تکلیف مقرر شده در برنامه ششم توسعه، نهاد بهزیستی مکلف به کاهش ۲۵ درصدی آسیب‌های اجتماعی است و در این راستا با ارائه خدمات پیشگیرانه به آحاد جامعه به خصوص افراد و خانواده های تحت پوشش و در معرض آسیب، گام های موثری را برداشته است.

وی در ادامه افزود: مشاوره و راهنمایی در خصوص خشونت علیه زنان، کودک آزاری، کودکان کار، زنان خشونت دیده، دختران آسیب دیده و یا در معرض آسیب از جمله اهداف و خدمات بهزیستی هستند.

درخشی به اهمیت توانمندسازی کودکان بی سرپرست و بد سرپرست و زنان سرپرست خانواده اشاره کرد و گفت: به منظور اشتغال زنان سرپرست خانوار اقدامات خوبی انجام گرفته است  که به طور مثال می توان به پرداخت کمک هزینه های ضروری زندگی، پرداخت سرمایه کار به صورت بلاعوض، کمک هزینه و دیعه مسکن، پرداخت کمک هزینه سلامت جسمی و روانی زنان و خانواده های نیازمند اشاره کرد.

رئیس اداره بهزیستی بناب در ادامه به آمار و نهادهای اجتماعی که تحت پوشش بهزیستی بناب هستند اشاره کرد و گفت: حدود 6 هزار 501 پرونده در حوزه توانبخشی اجتماعی، حدود3 هزار 232 پرونده در حوزه مستمری و معیشتی، ۴۵۰ نفر پشت نوبت برای دریافت خدمات ومستمری هستند و حدود ۷۳۰ مهد کودک و پیش دبستانی که با مجوز بهزیستی فعالیت می کنند در شهرستان بناب وجود دارد که ۵۷ مهد کودک شهری و روستایی در حال فعالیت هستند و هر هفته غذای گرم به عنوان تغذیه به نوآموزان خو می دهند.

وی به 22 مرکز تحت پوشش بهزیستی بناب که خدمات خوبی را در اختیار مردم قرار می دهند، اشاره کرد و گفت: از جمله این مراکز، ۱۲ مرکز پیشگیری از اعتیاد، ۳ مرکز ترک اعتیاد، ۷ مرکز مشاوره تخصصی و عمومی، ۲ پایگاه سلامت، ۳ مرکز توانبخشی شبانه روزی چمران، مرکز ذهنی روزانه بناب، تربیت شنیداری کلام و ۵ مرکز اجتماعی که شامل ۲مجتمع کلینیک، خانه مهر، موسسه خیریه الزهرا که در زمینه اشتغال بانوان، فعالیت می کنند.

درخشی از پرداخت وام خود اشتغالی به افراد تحت پوشش بهزیستی خبر داد و گفت: بیش از ۱۷۲ مورد پرداخت وام خود اشتغالی به زنان سرپرست خانوار، معلولین و معتادین که ترک اعتیاد کرده اند پرداخت کرده ایم که جمعا به مبلغ سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان می باشد.

وی افزود: بیمه کارفرما و خویش فرما ۱۱۵ پرونده، مسکن ۲۸ مورد که ۱۶ مورد آن با مشارکت بسیج سازندگی انجام شده است  و ۶ مورد برای خانواده هایی که دارای دو معلول و ۶ مورد نیاز خود مالکی بوده است و همچنین تحویل ویلچر، سمعک، باتری سمعک،عصا،واکر نیز ازجمله خدمات اداره بهزیستی در حوزه توانبخشی می باشد.

رئیس اداره بهزیستی بناب در پایان از پرداخت ودیعه مسکن در سطح شهر بناب برای خانواده های تحت پوشش بهزیستی خبر داد و گفت: تسهیلات بلاعوض 2 میلیون و۸۰۰ هزار تومانی برای روستائیان وبرای تحت پوشش شهری ۴میلیون و 600 هزارتومان می باشد و برای معلولین شدید، وخیلی شدید و سرپرست خانوار و زنان سرپرست خانوار با بیش از سه نفر می باشد ودیعه مسکن به مبلغ 20 میلیون تومان می باشد.

 

انتهای پیام/ زهرا احمدین