پرداخت بیش از 8 میلیارد ریال تسهیلات 4 درصدبه قالیبافان شهرستان بناب/ 1800 نفر از قالبافان بنابی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند/قالی بافان خانگی و کارگاهی جهت دریافت وام به دفتر شرکت تعاونی فرش دستباف روستایی بناب مراجعه کنند
پرداخت بیش از 8 میلیارد ریال تسهیلات 4 درصدبه قالیبافان شهرستان بناب/ 1800 نفر از قالبافان بنابی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند/قالی بافان خانگی و کارگاهی جهت دریافت وام به دفتر شرکت تعاونی فرش دستباف روستایی بناب مراجعه کنند
مدیرعامل شرکت تعاونی فرش دستباف روستایی شهرستان بناب در تشرح عملکرد این شرکت گفت: از ابتدای سال 98 تا دی ماه سال جاری بیش از 8 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به قالیبافان بنابی پرداخت شده است.

سید جواد هاشمی صبح امروزدر گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، ضمن تبریک به مناسبت دهه مبارک فجر و فرا رسیدن یوم الله 22 بهمن در تشریح عملکرد شرکت تعاونی فرش دستباف روستایی شهرستان بناب اظهار داشت: در حال حاضر حدود 9 هزار نفر در حوزه قالی بافی در سطح شهرستان بناب مشغول فعالیت هستند و چیزی حدود 20 هزار متر مربع فرش دستباف در انواع رگ های 20 الی 120 در طرح های ابریشمی، گل ابریشم، فرش و انواع تابلوهای فرش طی یک سال در این شهرستان بافته می شود.

مدیر عامل شرکت تعاونی فرش دستباف روستایی شهرستان بناب از پرداخت بیش از ۸ میلیارد ریال تسهیلات توسط صندوق کارآفرینی امید از ابتدای سال گذشته تا دی ماه امسال خبر داد و گفت: خوشبختانه شرایط فراهم است که می توان تا پایان شهریورماه سال آینده  ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات قالیبافی دیگر نیز طبق تفاهم نامه با صندوق کار آفرینی امید پرداخت شود.

وی افزود: به همت شرکت تعاونی فرش دستباف روستایی شهرستان بناب و همکاری بانک مهر ایران از ابتدای سال ۹۵ تا دی ماه امسال حدود ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به قالیبافان این شهرستان پرداخت شده است.

سید جواد هاشمی با تاکید بر اینکه تسهیلات کم بهره قالیبافی تنها به قالیبافان خانگی و کارگاهی پرداخت می شود، گفت: این تسهیلات ۴ درصد، بلندمدت و به صورت مشارکتی هستند که با همکاری شرکت تعاونی فرش دستباف روستایی شهرستان بناب و صندوق کارافرینی امید پرداخت می شود.

بازرس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف استان با بیان اینکه ۱۸۰۰ نفر از قالیبافان شهرستان بناب به همت شرکت تعاونی فرش دستباف روستایی شهرستان بناب و اتحادیه تولید کنندگان فرش دستباف بناب تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، گفت: به دلیل محدودیت های دولتی سازمان تامین اجتماعی امکان افزایش تعداد بیمه شدگان در حال حاضر مقدور نیست و تنها در صورت مصوبه مجلس شورای اسلامی امکان برقراری بیمه برای متقاضیان جدید میسر خواهد شد.

وی تصریح کرد: جهت رفاه حال قالیبافان قراردادی با صندوق بیمه عشایر کشاورزان در سطح کشوری منعقد شده است که قالیبافان شهرستان بناب می توانند از این بیمه استفاده کنند اما لازم به ذکر است این بیمه تنها در خصوص بازنشستگی، فوت، حوادث و از کارافتادگی بوده و خدمات درمانی را شامل نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی فرش دستباف روستایی شهرستان بناب از آمادگی این شرکت جهت خریداری تولیدات اعضای شرکت با شرایط بازار خبر داد و گفت: متقاضیان جهت هماهنگی برای فروش تولیدات و همچنین دریافت وام قالی بافی می توانند به شرکت تعاونی فرش دستباف روستایی واقع در خیابان باهنر روبروی مسجد علمدار پاساژ پورصادق مراجعه کنند و درخواست خود را ارائه بدهند.

سید جواد هاشمی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و پیگیری های نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بناب، مدیر عامل بانک مهر ایران و سرپرستی استان، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور و سرپرستی استان اظهار داشت: امیدواریم مسئولان مربوطه همکاری های بیشتری را با این شرکت داشته باشند تا بتوانیم تسهیلات کم بهره را در اختیار قالیبافان زحمتکش شهرستان بناب و حومه قرار بدهیم.

لازم به ذکر است: علاقه مندان جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن های ۳۷۷۳۰۰۲۹ و ۰۹۱۴۹۲۱۰۹۶۹ تماس حاصل فرمایند.

 

انتهای پیام / داود زیبائی