پروانه توسعه شهر بناب چه زمانی صادر خواهد شد؟! / با جیب خالی نمیتوان مبلمان شهر را تغییر داد
پروانه توسعه شهر بناب چه زمانی صادر خواهد شد؟! / با جیب خالی نمیتوان مبلمان شهر را تغییر داد
به بهانه نزدیک شدن انتخابات شوراهای شهری در 28 خرداد 1400 متن زیر جهت مطالعه همشهریان و عزیزان طالب توسعه شهر تقدیم میگردد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، با نزدیک شدن به ایام انتخابات شوراهای اسلامی شهر، احساس میشود شورو نشاط لازم برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ها در شهرستان بناب کاهش پیدا کرده چرا انتظارات آن ها از شورا و شهرداری برآورده نشده است..

عملکرد ضعیف شوراها در این شهر و عدم توجه به توسعه شهری در طول 4 سال گذشته و چالش های انتخاب شهرداری و فرصت سوزی های فراوان ، عدم جلب کمکهای دولتی برای آبادانی شهر و مشکلات مالی موجود در شهرداری و نبود برنامه های مدون و ضعف خدمات رسانی و نبود آینده نگری های لازم در جهت توسعه همه جانبه شهر و …. علت کم انگیزه گی احاد مردم به انتخابات اخیر شوراهاست.

مصوبات شورای محترم ظاهرا” نتوانسته است نیازهای شهروندان و خصوصا سرمایه گذاران در امر توسعه و آبادانی شهر را تامین کند و به دلیل کمبود منابع مالی برای اجرای بهینه پروژه های مختلف در امر توسعه شهر ، وقتی شهروندی و یا سرمایه داری بخواهد از سرمایه خود در امر ساخت و تولید مراکز تجاری، مسکونی ، فرهنگی ، تفریحی و ورزشی ، و… استفاده کند ، به دلیل دریافت های مختلف تحت عناوین مختلف چون اخذ هزینهای ماده 101 و سایر قوانین دست و پاگیر، بروکراسی های مختلف در اخذ پروانه های ساخت ، سرمایه داران بنابی تمایل خود را برای بهره گیری از سرمایه های خود در امر تولید مسکن و تجاری و… از دست داده اند و به همین دلیل یک شهروند بنابی قادر به سرمایه گذاری در این شهر نیست .

سرمایه داران به دنبال منافع مالی خود هستند و شهرهای مختلف برای جذب سرمایه، امتیازات قابل قبولی را پیشنهاد میکنند تا بتوانند سرمایه داران را ترغیب و تشویق به سرمایه گذاری در پروژه های مختلف کنند .

یکی دیگر از دلایل عدم توجه سرمایه گذاران در بناب , سیاسی نگری و جناح گرایی است و تا این قضیه حل نشود ما تحولی در توسعه همه جانبه شهر نخواهیم دید.

در بدو ورود به این شهراز طرف تبریز ، مراغه – میاندوآب ، ورودی های بدون علائم و نمادهای شهر ، نبود فضای سبز، اسفالت ویرانه، مشاغل مزاحم و ترافیک بوجود امده در جلوی مغازه ها و تعمیرکاران خودرویی و… دل آزار است،نبود بهداشت عمومی و وضع اسفبار توالتهای عمومی و عدم رسیدگی به این مراکز آزار دهنده است.

چند سال پیش اعلام کردیم که سرویس بهداشتی در تنها پارک شهر ( فدک) قادر به جوابگویی تعداد عظیم مردم ومهمانان عزیز در طول فصل تابستان نیست ولی همچنان این مشکل بدون جواب باقی مانده است!

چندین سال است که معابرداخل شهر از نظر آسفالت، مورد بی مهری وعدم توجه شورای شهر و مسئولین شهرداری است و قطعا علت اصلی نبود منابع مالی در این اداره است / با جیب خالی نمیتوان مبلمان شهر را تغییر داد.

 

انتهای پیام/