پوشش بیمه‌ای تجهیزات توانبخشی معلولان در دستور کار شورای عالی بیمه
پوشش بیمه‌ای تجهیزات توانبخشی معلولان در دستور کار شورای عالی بیمه
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به دو راهبرد و سیاست برای حمایت از معلولان گفت: حمایت از تولیدکنندگان وسایل توانبخشی و همچنین پوشش بیمه‌ای تجهیزات توانبخشی از موضوعاتی است که در دست پیگیری قرار دارد.

به گزارش صدای بناب به نقل از  خبرگزاری تسنیم، حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه بازدید از ششمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی تجهیزات و خدمات توانبخشی معلولان، سالمندان و جانبازان و صنایع وابسته که در محل بوستان گفتگو برگزار شد، اظهار کرد: تولیدات قابل قبولی در نمایشگاه وجود دارد که می‌تواند با نوع مشابه خارجی خود رقابت داشته باشد؛ در مجموع کیفیت لوازم عرضه شده قابل قبول است.

وی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های اصلی وزارت رفاه و پیگیری آن در سازمان بهزیستی حمایت از تولیدکنندگان وسایل و تجهیزات توانبخشی و پزشکی است که در این ارتباط تمهیداتی در نظر گرفته شده است و بایستی از تولیدکنندگان داخلی حمایت شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این پرسش که وزارت کار چه تمهیداتی را برای ارزان شدن وسایل توانبخشی ویژه معلولان دارد، تصریح کرد: این مسئله دغدغه دولت است و در این زمینه باید دو سیاست را پیگیری کنیم که از آن جمله می‌توان به حمایت از تولیدکنندگان داخلی و همچنین پوشش بیمه‌ای تجهیزات توانبخشی اشاره کرد.

وی در این باره توضیح داد: متاسفانه هزینه توانبخشی برای معلولان زیاد است و این امر مشکلات جدی را برای تهیه لوازم توانبخشی ایجاد کرده است و رئیس جمهور نیز تاکید کرده که از تولیدکنندگان داخلی در این حوزه حمایت شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر بخش قابل توجهی از بازار تجهیزات توانبخشی در اختیار وسایل وارداتی است، گفت: باید بتوانیم با حمایت از تولیدکندگان داخلی و توسعه وسایل توانبخشی شرایط را در سطح کشور تغییر بدهیم.

وی همچنین به لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت اشاره کرد و گفت: در این زمینه تلاش شده تا اعتبارات سازمان بهزیستی نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کند همچنین توجه ویژه‌ای به تامین اعتبارات وسایل کمک توانبخشی شده است.

عبدالملکی تصریح کرد: توسعه و تقویت پوشش بیمه‌ای وسایل کمک توانبخشی یکی دیگر از سیاست‌هایی است که توسط وزارت رفاه و سازمان بهزیستی پیگیری می‌شود که البته این موضوع باید در شورای عالی بیمه تصویب شود و ما به دنبال این مسئله هستیم.

وی با اشاره به یکی از برنامه‌های وزارت رفاه ویژه افراد دارای معلولیت در سال آینده، گفت: در این ارتباط ما خبر خوبی را در حوزه معیشت معلولان داریم که ابتدا باید این موضوع در قالب لایحه دولت مطرح و پس از تصویب در مجلس اطلاع‌رسانی خواهد شد.