پیام تبریک مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب به مناسبت روز پرستار
پیام تبریک مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب به مناسبت روز پرستار
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب روز ولادت با سعادت یگانه پرستار و غمخوار دشت کربلا حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، صبح امروز دکتر وحید رضایی با پیامی سالروز ولادت با سعادت پرستار دشت کربلا حضرت زینب کبری(س) را به تمامی پرستاران تبریک گفت. در متن پیام آمده است:

‍  بسم الله الرحمن الرحیم

بنام خداوند مهربان، پرستار دلهای پیر و جوان

بار دیگر به روز ولادت با سعادت یگانه پرستار و غمخوار دشت کربلا حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار رسیده ایم!
او که غمخواری ،پرستاری مادرانه اش از غافله ی عشق در تاریخ به درخشانی تمام ثبت گردیده و یگانه الگوی تمامی پرستاران عالم شده است!

برای فرشتگانی که با دو بال دانش و ایمان لحظه به لحظه در حال سیر در وادی خدمت به خلق خدا و بیماران رنجور هستند، چگونه میتوان روز یا هفته ی بزرگداشت در نظر گرفت؟

این دستان پر از مهر و عطوفت خدایی که از آستین انسانی بیرون آمده و جز عشق و ایثار نمی شناسد! خود را پروانه وار بر شعله ی آتش رنج بیمارش میزند تا شاید دمی آسایش و آرامش به او ببخشد، هرچند خود هزاران درد و زخم و آتش پنهان در سینه دارد!

میگویند بیمارستان ها که محل مراجعه بیماران نیازمند هستند ، بدون حضور و وجود پزشک معنا  ندارند!

بنده عرض میکنم جوهره ی طبابت بالینی که بر پایه تداوم در امر درمان موثر و رسیدگی به تمام جنبه های روحی ، روانی ، معنوی و جسمانی فرد بیمار هست و در نهایت، آن چیزی که موفقیت درمان طبیب را تضمین میکند ، همانا دانش ،مهارت و  دلسوزی پرستار ، این فرشته ی زمینی برای بیماران میباشد و بس !

پس ناگفته پیداست که هر چه بگوییم و بنویسیم و انجام دهیم در مقابل دریای بیکران ارزش کار پرستار ، قطره ی ناچیزی در مقابل پرتو سوزان آفتاب نیست!

اینجانب این روز مقدس را به تمامی پرستاران ایران زمین و بالاخص همکاران پرستار شاغل در شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب تبریک و تهنیت عرض مینمایم و امیدوارم شاهد تدابیری باشیم و ما مسئولین به گونه ای عمل کنیم که این قشر زحمت کش بی ادعا، به جز دغدغه ی پاسداشت از حریم سلامتی و برداشتن قدم های استوار در مسیر شفای بیماران نیازمند که در امتداد تبلور  صفت عظیم الهی هست ، دغدغه ی دیگری در حوزه کاری خود نداشته باشند! ان شاءالله

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب/ ۹ آذر ۱۴۰۱