پیام رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بناب به مناسبت روز ملی اصناف
پیام رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بناب به مناسبت روز ملی اصناف
به گزارش پایگاه خبری صدای بناب رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بناب بمناسبت روز ملی اصناف پیام تبریک صادر کرد.

تشکل های مردمی اصناف در همه ادوار به عنوان وسیع ترین بخش اقتصادی نقش موثر و تاثیرگذاری در کشور داشته و با توجه به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید بدون شک نقش اصناف ، این تشکل مردمی در تحقق شعار سال بر کسی پوشیده نیست. حضور منسجم اصناف در عرصه های مختلف اقتصادی ضرورت انکارناپذیر است و می بایست از پتانسیل عظیم آنها برای بهبود کسب و کار و اشتغال استفاده بهینه کرد.

اصناف به دلیل ارتباط مستقیم با مردم اهمیت ویژه ای در پویایی اقتصاد مردمی دارند و می بایست ضمن توجه بیشتر به این عزیزان گام های اساسی برای رفع مشکلات این حوزه برداشته شود .

در آيين حيات بخش اسلام، كار، تلاش، كسب درآمد و روزي حلال يكي از پايه هاي جامعه فرهنگي و مكتبي محسوب شده و در رديف والاترين و بزرگترين عبادات قرار گرفته است وبر اساس آنچه که پیامبر اسلام سلام الله علیه فرموده است به دنبال روزی حلال رفتن جهاد در راه خداست.

مجموعه فعالان و دست اندرکاران امور صنفی در اتحادیه ها و اتاق اصناف ، با تعامل و همکاری با دیگر نهاد های نظارتی و مدیریتی شهرستان نقش بسیار موثری در حل مسایل و مشکلات روز جامعه داشته و این اصل را به عنوان محور اصلی برنامه های خود قرار داده اند .

شاهد این ادعا حضور در میدان مبارزه با ویروس منحوس کرونا از اولین روزهای نمود این بیماری و نیز کمک بسیار درخشان جامعه اصناف در وقایع سیل و زلزله چند سال اخیر بود که برگ درخشانی را در پرونده اصناف شهرستان بناب به عنوان پیشروترین شهرستان در این امور در سطح استان رقم زده است.

جامعه اصناف و کسبه و فعالان اقتصادی بناب در ایام قرنطینه ضمن تعطیلی محل کسب خود و با حضور در گروههای جهادی و با کمکهای نقدی و کالایی به یاری اقشارآسیب پذیر و مستمندان شتافتند و در حوزه بهداشت وسلامت عمومی نیز که در اوایل ظهور ویروس با کمبود اقلام پیشگیری و ضدعفونی روبرو بودیم با تهیه ماسک ،دستکش ،لباس ایزوله و مواد ضدعفونی کننده واهدا به علوم پزشکی و مدافعان سلامت ،برگ زرینی به افتخارات خود افزودند.

در حال حاضر هم این مجموعه در راه کنترل ویروس کرونا با تعامل هر چه بیشتر با بخش های مختلف ، همواره بر رعایت موازین و پروتکلهای بهداشتی توسط واحد های صنفی تاکید داشته و امید است که همکاری های دو جانبه میان اتاق اصناف و علوم پزشکی ،در افزایش سطح بهداشت عمومی جامعه و حرکت در مسیر ریشه کنی این ویروس منحوس ، مفید و موثر باشد.

اینجانب اول تیرماه روز اصناف را به کلیه اصناف و بازاریان و فعالان اقتصادی شهرستان بناب تبریک عرض نموده و امیدوارم با همکاری و تعامل بیشتر اتاق اصناف گام های اساسی و مثمرثمری برای رفع مشکلات این قشر برداشته شود.

خانبابایی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بناب