پیش بینی تولید سالانه ۸ هزار تن محصول در شهرک گلخانه ای بناب
پیش بینی تولید سالانه ۸ هزار تن محصول در شهرک گلخانه ای بناب
مدیر جهاد کشاورزی بناب گفت: شهرک گلخانه ای بناب با اشتغال 350 نفر سالانه 8 هزار تن محصول به ارزش 240 میلیارد تومان تولید خواهد کرد.

به گزارش صدای بناب، روح اله خیری در گفتگو با خبرنگاران از اتمام  اجرای تمامی زیرساخت های شهرک گلخانه ای شامل برق گاز و آب خبر داد و افزود: با بهره برداری فاز اول به مساحت ۳ هکتار سالانه یک هزار و ۲۰۰ تن انواع محصولات سبزی و صیفی تولید و به بازار های داخلی و خارجی روانه خواهد شد.

وی مساحت کل شهرک گلخانه ای را ۳۰ هکتار عنوان کرد و با بیان اینکه در این شهرک با اشتغال ۳۵۰ نفر سالانه ۸ هزار تن محصول به ارزش ۲۴۰ میلیارد تومان تولید خواهد شد ابراز امیدواری کرد که با تلاش بخش خصوصی شاهد اتمام و بهره برداری پروژه مذکور خواهیم بود.

خیری در ارتباط با اقدامات انجام شده در حوزه باغبانی به اجرای طرح های بهکاشت باغی در راستای احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد و افزود: محصولاتی مثل انگور، سنجد، بادام و عناب جایگزین محصولات پر آببر در سطح ۱۰ هکتار شده است.

وی از احداث سایبان های باغی به مساحت نیم هکتار برای اولین بار در سطح شهرستان برای جلوگیری از آسیب های اقلیمی به منظور افزایش راندمان و کیفیت محصولات باغی و بهره وری در مصرف آب در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

خیری در ادامه به اقدامات حوزه باغبانی اشاره و از ایجاد مزارع الگویی گل محمدی در سطح دو هکتار با ژنوتیپ های متفاوت جهت سازگاری ارقام و ژنوتیپ های با اقلیم منطقه و توسعه این مزارع در شهرستان خبر داد و بر ادامه این روند در سال جاری تاکید کرد.

  • نویسنده : داود زیبائی