جلسه بررسی مسایل ترافیکی، انتظامی و چگونگی انتقال پلیس راه بناب به خارج ازشهر بناب برگزار شد
جلسه بررسی مسایل ترافیکی، انتظامی و چگونگی انتقال پلیس راه بناب به خارج ازشهر بناب برگزار شد
طی جلسه ای که به میزبانی شورای اسلامی شهر بناب برگزار شد مسایل ترافیکی ، انتظامی و چگونگی انتقال پلیس راه بناب به خارج ازشهر بناب بررسی شد

به گزارش صدای بناب، در این جلسه شهریار فتحی،فرماندار محترم-سرهنگ شفقی،فرمانده محترم انتظامی شهرستان-سرهنک بابائیان ،فرمانده محترم پلیس راه بناب-سرگرد رحمت دخت،رئیس محترم پلیس راهور-آقای نژاد جلیلی،رئیس اداره راه و شهرسازی- آقای مهدی سرپرست محترم شهرداری ومعاونین منابع توسعه و خدمات شهری وآقای صمد زاده،رئیس سازمان حمل و نقل شهر بناب حضور داشتن.

علی پورجعفر در ابتدای این جلسه با تبریک هفته دفاع مقدس و روز آتش نشانی و ایمنی با تاکید بر تعامل بین بخشی در مدیریت شهری گفت:توسعه شهری نیازمند تعامل بین مدیران ادارات و اعضای شورای اسلامی شهر می باشد و اعضای دوره ششم انتظار دارند کلیه مسئولین با همت والا نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر بناب افزود:اولین خواسته شورا از مدیران شهری تعامل و همکاری در مسایل فرهنگی و سایر اموراتی است که در توسعه شهر نقش ایفا می کنند می باشد.

وی با اشاره به سابقه پیگیری های انتقال پلیس راه بناب جابجایی آنرا در فرایند توسعه شهر بناب مهم ارزیابی کرد و سپس از اعضای محترم شورای ترافیک خواست مشکلات جاده کشتارگاه را با نظرمساعد حل و فصل نمایند تا ساکنین این منطقه از مشکلات رهایی یابند.

سپس آقای محمد غلامحسین با اشاره به اقتدار نیروی انتظامی در زمینه های مختلف خواستار رفع معضلات ترافیکی شهر بناب،بخصوص در میادین و خیابان های اصلی با اقدامی جهادی شد.

وی خواستار هماهنگی برای رفع نیازمندیها و اختصاص اعتبار در بودجه شهرداری برای کاهش مشکلات شد.

آقای بزاز بنابی نیز حل مشکلات شهروندان را باعث خوشبینی آنان به نظام و اسلام اعلام کرد و افزود:وجود ترافیک موجب هدر رفت سرمایه های ملی می شود .

وی از پارک خودروهای سنگین در معابر شهری و حتی روستاها انتقاد نمود و گفت:این موضوع آسایش مردم ساکن در آن مناطق را بهم ریخته است.
این عضو شوراساماندهی و انتقال میوه فروشان و وانت بارها را بدون همکاری فرمانداری محترم و نیروی انتظامی امکان پذیر ندانست.

آقای محمد علی حیدریان با توضیح مشکلات ترافیکی دراطراف میدان تره بار در کمربندی چمران گفت:موثر ترین راه برای از میان برداشتن مشکلات ترافیکی این محل انتقال میدان تره بار به محل پیش بینی شده با همکاری ادارات ذیربط می باشد.

وی سپس به سد معبر ایجاد شده توسط مغازه داران اشاره کرد و افزود:این موضوع چهره شهر را نا زیبا نشان می دهد و شهرداری باید بعنوان وظیفه ذاتی از طریق ماده ۵۵ قانون شهرداری ها و نیروی انتظامی بعنوان مسئول نظم و انضباط این معضل را حل و فضل نمایند.

آقای سیاوش جدی دیگر عضو شورای اسلامی شهر نیز در این جلسه معضل فروش میوه در حاشیه خیابانها را مشکل آفرین توصیف کرد و افزود:بعلت جلوگیری از فعالیت این قبیل از افراد متاسفانه برای آنها حق ایجاد شده و به فروش میوه در حاشیه خیابان عادت کرده اند.

وی با انتقاد از نبود پارکینگ،بابسامانی ایستگاههای تاکسی،نبود بازرس جهت کنترل فعالیت تاکسی ها،عدم رسیدگی به آراستگی رانندگان حمل و نقل عمومی خواستار ایجاد سرعت گاه در بلوار پاسداران شد.

خانم مریم بابازاده در این جلسه گفت:شرایط برای کار برای مردم فراهم می باشد و این امربدون تعامل بین مسئولین و اعضای شورای اسلامی شهر بناب ممکن نیست .

این عضو شورا کاهش نشاط اجتماعی در بین شهروندان را نگران کننده اعلام کرد و گفت:افزایش تعداد طلاق و کاهش سن ازدواج از دیگر معضلات شهر بناب می باشد که نیازمند توجه و ارائه راهکار از سوی مسئولین محترم می باشد.

خانم شیرین خیری هم در این جلسه گفت:شورای اسلامی شهر و شهرداری بر خلاف سایر ادارات که وظایف محدودی دارند با کلی وظیفه مواجه هستند و مشکلات موجود باعث تاثر اعضای شورای اسلامی شهر می شود.

وی به حاضرین پیشنهاد داد با عقد تفاهم نامه بین ادارات و شورای اسلامی تلاش برای حل مشکلات را مضاعف نمایند.

سرهنگ شفقی فرمانده محترم انتظامی بناب نیز در این جلسه مشکلات مطرح شده را از دغدغه های نیروی انتظامی اعلام کرد واظهارامید واری نمود با مشارکت شهرداری و شورای شهر این مشکلات مرتفع خواهند شد.

وی با اشاره به ویژگی های خاص پلیس راه بناب به مصوبات اتخاذ شده در این خصوص اشاره نمود و اظهار داشت:با اجرای مصوبات آماده هستیم پلیس راه بناب را به محل جدید منتقل نمائیم.

فرمانده انتظامی بناب با مقایسه ترافیک بناب با شهرهای همجوار،ترافیک بناب را روان اعلام کرد و افزود:با وجود۸۵ هزار خودرو شماره گذاری شده در بناب ترافیک این شهر بسیار روان می باشد.

سرهنگ شفقی با اظهار گلایه از عدم نظر خواهی برای صدور پروانه ساختمانی به مجتمع های ساختمانی از نیروی انتظامی خاطر نشان کرد :علیرغم تمام مشکلات و مسئولیت ها، نیروی انتظامی در خدمت مردم قدرشناس بناب می باشد و مختلفان ترافیکی در اسرع وقت اعمال قانون شده و بلافاصله پیام به مالکین خودرو ارسال می گردد.

وی از حذف جرایم خودرو ها در دوران کرونایی برای آن عده از شهروندان که با مجوز فرمانداری در جاده های تردد داشتند خبر داد و افزود:سه نفر از همکاران اینجانب با جدیت تمام در خدمت مردم هستند تا جرایمی که به رانندگان دارای مجوز صادر شده و توسط دوربین های مدار بسته ثبت شده است را حذف نمایند.

مهدوی سرپرست محترم شهرداری بناب نیز در این جلسه در گزارشی اقدامات انجام شده در خصوص انتقال پلیس راه را ارائه نمود و گفت:قانوناً شهرداری در واگذاری زمین با مشکل مواجه خواهد شد ولی در صورت وجود طرح مصوب اقدامات لازم انجام خواهد شد.

آقای علی اصغری معاون خدمات شهری شهرداری بناب هم در خصوص ساماندهی خودروهای فروش میوه و سد معبر به حاضرین توضیح داد.
آقای مهندس شهریار فتحی فرماندار محترم نیز در این جلسه راز موفقیت رزمندگان اسلام در نبرد ۸ساله دفاع مقدس را عدم منفعت طلبی اعلام کرد و افزود:مسئولین برای پیشرفت و توسعه همه جانبه شهر باید از سبک و سیاق رزمندگان اسلام تاسی گرفته و برای خدمت به مردم همت کنند.

وی موضوع انتقال پلیس راه بناب را از موضوعات مهم وانتقال آنرا را برای توسعه شهر بناب مهم ارزیابی کرد و افزود:علیرغم پیگیری ها فراوان در سالهای گذشته متاسفانه این امر به تحقق نپیوسته ولی باز هم تلاش خود را برای انتقال پلیس راه افزون خواهیم کرد.

نماینده عالی دولت در بناب در خصوص وجود زمین های اوقافی در این شهرستان را که اکثراً به خرابه تبدیل شده اند از اعضای شورا خواست با ارائه طرح های مشارکتی نسبت به ساماندهی اینگونه اماکن اقدام نمایند.