کارخانجات خوراک دام و طیور استان حداکثر با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت می کنند / ضرورت خروج انحصار تهیه کنسانتره عشایر از ۳ کارخانه استان
کارخانجات خوراک دام و طیور استان حداکثر با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت می کنند / ضرورت خروج انحصار تهیه کنسانتره عشایر از ۳ کارخانه استان
مدیرعامل و نائب رئیس کارخانجات خوراک دام و طیور استان آذربایجان شرقی طی دیداری با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص موضوعات مختلف به خصوص مشکلات کارخانجات خوراک دام و طیور استان بحث و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، صبح امروز مدیرعامل و نائب رئیس کارخانجات خوراک دام و طیور استان آذربایجان شرقی با حضور در دفتر اکبر فتحی مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص مسائل مختلف خوراک دام و طیور بحث و گفتگو کردند.

نائب رئیس کارخانجات خوراک دام و طیور استان آذربایجان شرقی در این دیدار ضمن تشریح عملکرد کارخانجات خوراک دام و طیور استان آذربایجان شرقی طی سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: در سال جاری و با توجه به شعار سال علاوه بر تولید و اشتغال تلاش می کنیم حوزه خوراک دام و طیور را به طرف اقتصاد دانش بنیان سوق بدهیم.

خلیل فشنگچی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر کارخانجات خوراک دام و طیور استان آذربایجان شرقی حداکثر با ۳۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می کنند، گفت: امیدواریم مسئولان ارشد استان در خصوص حل این مشکلات حوزه پر رونق و اشتغال آفرین دام و طیور توجه بیشتری داشته و اقدامات موثرتری را انجام بدهند.

وی افزود: انتظار داریم سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای افزایش سهمیه مواد اولیه خوراک دام و طیور استانی اقدامی انجام بدهد و یا اینکه با آزاد کردن بازار خوراک دام و طیور ازمینه را برای بالا بردن تولید خوراک دام و طیور و افزایش ظرفیت تولید کارخانجات را فراهم کند.

نائیب رئیس کارخانجات خوراک دام و طیور آذربایجان شرقی در ادامه ضمن گلایه از انحصاری بودن تولید کنسانتره عشایر استان تنها توسط دو یا سه کارخانه اظهار داشت: یکی از مهمترین درخواست های ما این است که این انحصار شکست شده تا علاوه بر کمک به افزایش تولیدات تمام ۵۰ کارخانه خوراک دام و طیور استان، عشایر نیز بتوانند از نزدیک ترین کارخانه خوراک دام و طیور محل زندگی خود کنسانتره مورد نیاز خود را تأمین کنند.

وی افزود: به طور مثال در حال حاضر عشایر شهرستان بناب مجبورند برای تامین کنسانتره مورد نیاز خود به مرکز استان مراجعه کنند و این در حالی است که چندین کارخانه خوراک دام و طیور در شهرستان بناب به صورت رسمی فعالیت می کنند.

خلیل فشنگچی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، ریاست و معاونت امور دام  جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: تمامی این عزیزان در مجموعه سازمان جهاد کشاورزی استان و  مهندس روح اله خیری ریاست جهاد کشاورزی شهرستان بناب که همیشه در مشکلات با تمام پتانسیل و اختیارات از کارخانجات خوراک دام و طیور حمایت می‌کنند، کمال تقدیر و تشکر را داریم.

انتهای پیام/ داود زیبائی