کارگاه آموزشی ترویجی مدیریت چرای دام و تهیه طرح های مرتعداری در بناب برگزار شد
کارگاه آموزشی ترویجی مدیریت چرای دام و تهیه طرح های مرتعداری در بناب برگزار شد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بناب گفت: ارزش اقتصادی مراتع شهرستان بناب که منبع اصلی تغذیه دام سبک در این شهر محسوب می‌شود، می‌بایست بالاتر برود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، صبح امروز کارگاه آموزشی ترویجی مدیریت چرای دام و تهیه طرح های مرتعداری با حضور کارشناس منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی و رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بناب و جمعی از دامداران و اعضای شورای روستای شهرستان در فرمانداری بناب برگزار شد.

بهرام صبوری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بناب در این جلسه آموزشی گفت: ارزش اقتصادی مراتع شهرستان بناب که منبع اصلی تغذیه دام سبک در این شهر محسوب می‌شود، می‌بایست با مشارکت فعال دامداران و مسئولین روستاها بهره‌برداران و مرتعداری حفظ و حراست گردد که در همین راستا با برپایی کارگاه‌های مختلف آموزشی سطح آگاهی بخشی و اطلاعات عمومی افراد می بایست بالاتر برود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بناب تصریح کرد: دامداران شهرستان بناب باید بتوانند با شناخت و آگاهی کافی از وضعیت مراتع به بهترین شکل ممکن از آنها مراقبت و حفاظت و همچنین بهره برداری کنند.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از حضور تمامی دامداران و دهیاران و اعضای شورای روستای شهرستان در جلسه آموزشی گفت: تلاش خواهیم کرد تمامی روش های نوین حفظ و حراست از مراتع و تهیه طرح های مختلف مرتعداری را به سمع و نظر این عزیزان برسانیم.

انتهای پیام/ داود زیبائی