کارگاه آموزشی پرورش کرم ابریشم در شهرستان بناب برگزار شد+تصاویر
کارگاه آموزشی پرورش کرم ابریشم در شهرستان بناب برگزار شد+تصاویر
کارگاه آموزشی پرورش کرم ابریشم برای اولین بار در شهرستان بناب به همت اداره جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب ،کارگاه اموزشی نوغانداری( پرورش کرم ابریشم) برای اولین بار در شهرستان توسط اداره ترویج و اموزش کشاورزی در راستای توانمندسازی اقتصادی اعضا و ارکان صندوق های خرد زنان روستایی شهرستان و‌ علاقمندان در این زمینه در راستای کمک به معیشت خانوار های روستایی و استقلال مالی زنان و کمک به استقرار کشاورزی پایدار، در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بناب برگزار گردید.

در این کارگاه که با حضور حداکثری بانوان همراه بود مهندس ریوف کارشناس مدیریت دام و طیور سازمان در خصوص اهمیت پرورش کرم ابریشم، بهره اقتصادی محصول ، چگونگی پرداختن به این تکنیک را بصورت عملی با کمک اسلاید و‌فیلم‌های اموزشی برای حاضرین توضیح دادند و به کلیه سوالات و ابهامات زنان در این زمینه پاسخ دادند.

مهندس پهلوانی رییس اداره بهبود تولیدات دامی و گیاهی شهرستان از بانوان خواستند در صورت علاقمندی به پرورش کرم ابریشم اعلام نیاز فرمایند تا بموقع نسبت به تامین تخم ها اقدام گردد.

با عنایت به دارا بودن پتانسیل بالای شهرستان در این زمینه ، امید است بتوان با همراهی، همکاری و همدلی مسولین محترم شهرستانی در خصوص ایجاد فضای مناسب برایپرورش کرم ابریشم، همچنین تامین غذا و توتستان بتوان گامهای موثری را در امرار اشتغال بانوان روستایی و درامدزایی و کمک به معیشت خانوارهای روستایی برداشت.

در پایان از جناب اقای مهندس خیری مدیر محترم جهاد کشاورزی شهرستان بناب که همواره در امر اموزش و ارتقای دانش بهره برداران از هیچ کوششی دریغ ننموده و همیشه حامی و همراه بودند کمال تشکر و قدردانی را می نمایم.

فضلعلی پور- رییس اداره ترویج و اموزش کشاورزی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بناب