کارگران نباید حقوقی زیر خط فقر دریافت کنند/ به دنبال مشکلات کارگران به خصوص معیشت و مسکن آنها هستیم
کارگران نباید حقوقی زیر خط فقر دریافت کنند/ به دنبال مشکلات کارگران به خصوص معیشت و مسکن آنها هستیم
دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر استان آذربایجان شرقی در حاشیه افتتاح خانه کارگر بناب گفت: متاسفانه دستمزد برخی از کارگران بسیار پایین است و این مقدار دستمزد نمی تواند معیشت آنها را تامین کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، کریم صادق زاده صبح امروز در حاشیه افتتاح خانه کارگر شهرستان بناب گفت: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده به خصوص از طرف سرکار خانم مریم بابازاده به عنوان مسئول و مدیریت آموزش کارگران شهرستان بناب، خانه کارگر در این شهرستان رسماً آغاز به کار کرد.

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر استان آذربایجان شرقی با تاکید بر این که خانه کارگر به دنبال حل مشکلات کارگران به خصوص حوزه مسکن آموزش و معیشت آنها است، گفت: هدف اصلی فعالیت های خانه کارگر کمک به معیشت و زندگی کارگران می‌باشد و قطعاً تمام اعضای این خانه از جان و دل برای کارگران تلاش می کنند.

صادق زاده ضمن گلایه از دستمزد پایین کارگران در سطح کشور بخصوص آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه شاهد هستیم برخی از کارگران همچنان حقوق سه یا چهار میلیون تومانی و حتی کمتر دریافت می‌کنند و به این به هیچ عنوان شایسته زحمات یک کارگر نبوده و نخواهد بود.

وی افزود: سایر کشورها به حقوق و مزایای کارگران بسیار توجه می شود و طبق بررسی‌هایی که داشتیم در اکثر کشورها کمتر از ۱۰ میلیون تومان به کارگر داده نمی‌شود اما در کشور ما اینگونه نبوده و دستمزد کارگران همچنان پایین و کمتر از خط فقر می باشد و این حتماً می بایست مورد تجدید نظر قرار گیرد.

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تاسیس خانه کارگر در بناب فاصله بین این خانه و کارگران بناب را کمتر خواهد کرد گفت: خانه کارگر با مدیریت سرکار خانم مریم بابازاده به مباحث مختلف به خصوص آموزش کارگران توجه بیشتری خواهد داشت چرا که معتقدیم عدم مهارت و آموزش کارگران باعث می شود که آن ها دستمزد پایین دریافت کنند.

وی افزود: در استان آذربایجان شرقی بیش از ۱۲۷ هزار نفر کارگر در رشته های مختلف آموزش کوتاه‌مدت را سپری کرده‌اند و قطعا با همکاری برخی از نهادهای دولتی و غیردولتی تلاش خواهیم کرد سطح آموزش کارگران را بیش از این بالا ببریم

وی در پایان با تاکید بر اینکه شهرستان بناب یکی از قطب های مهم و اقتصادی استان محسوب می شود گفت: هزاران کارگر بومی و غیربومی در شهرستان بناب فعالیت می کنند و همین امر موجب می شود که به حقوق و مزایای کارگران در حوزه های مختلف صنعت و تولید بیش از این توجه شود و ما نیز برای همین موضوع اینجا هستیم.

انتهای پیام/ داود زیبائی