کاهش شیوع کرونا در بناب طی روزهای گذشته/در حال حاضر تنها 11 نفر مبتلا به کرونا در بناب بستری هستند/تهیه و توزیع غذا در مساجد و حسینه ها در ایام محرم ممنوع است
کاهش شیوع کرونا در بناب طی روزهای گذشته/در حال حاضر تنها 11 نفر مبتلا به کرونا در بناب بستری هستند/تهیه و توزیع غذا در مساجد و حسینه ها در ایام محرم ممنوع است
فرماندار بناب از کاهش شیوع کرونا طی روزرهای گذشته در بناب خبر داد و گفت: در حال حاضر وضعیت بناب زرد است و اگر مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند شاهد بهبود وضعیت خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب، امین رفیعی ظهر امروز در جلسه کارگروه ستاد مبارزه با کرونا اظهار داشت: با توجه به اینکه کشور ما از جمله کشورهای مسلمان است که هر سال مراسم عزاداری امام حسین را با شکوه هر چه تمام تر برگزار می کند اما امسال متاسفانه به علت شیوع ویروس کرونا مراسم عزاداری با رنگ و بوی متفاوت و با رعایت دستورالعمل ها پروتکل های بهداشتی در فضای باز و با یک سوم ظرفیت و در ساعات محدود برگزار خواهد شد.

فرماندار بناب هر گونه تهیه و توزیع غذا در مسجد و حسینه های سطح شهرستان در ایام محرم را ممنوع اعلام کرد و گفت: با توجه به دستورالعمل های بهداشتی و با هدف جلوگیری از شیوع کرونا پخت و پز غذا ممنوع است و هئیت ها می توانند تنها جیره خشک توزیع کنند.

وی در ادامه گفت: هیات های مذهبی و مساجد می‌بایست همکاری لازم در جهت پیشگیری و کنترل در تجمعات برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا داشته باشند و با ستاد مبارزه با ویروس کرونا تبادلات لازم را انجام بدهند.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب با اشاره به محدودیت های اجرایی در مراسمات محرم و عزاداری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: امسال به خاطر شیوع کرونا  تحت هیچ شرایطی تجمعات در محیط های سربسته و مساجد و حسینیه ها به خصوص در روزهای عاشورا و تاسوعا حسینی صورت نخواهدگرفت.

وی در ادامه گفت: برگزاری هرگونه مراسم عزاداری در دهه محرم می بایست در حیاط مدارس و میادین هر محله انجام پذیرد و هیچ یکی از دسته جات و هیات محلات حق تجمع در مرکز شهر بناب را ندارند چراکه تجمع هیئات در مرکز شهر بناب باعث تجمع مردم برای شرکت در عزاداری خواهد شد و این عامل خود دلیلی برای افزایش شیوع کرونا خواهد بود.

فرماندار بناب در پایان جلسه با تاکید بر رعایت دستورالعمل ها وپروتکل های بهداشتی در مراسمات عزاداری حسینی گفت: مردم عزیز شهرستان بناب باید نهایت تلاش خود را برای رعایت شیوه نامه بهداشتی جلوگیری از شیوع کرونا داشته باشند تا خدایی نکرده شاهد افزایش شیوع  کرونا نشویم و بهانه‌ای به دست رسانه‌های بیگانه ندهیم.

 

انتهای پیام/ زهرا احمدین