کاهش ۲۵ درصدی بدهی های شهرداری بناب طی یک سال گذشته / طرح ممیزی شهری بناب به زودی فاز عملیاتی خواهد شد / افزایش ۷۰ درصدی درآمد شهرداری بناب در ۴ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل/ آسفالت ریزی بیش از ۵۰ محله بناب طی ۱۱ ماه گذشته / آسفالت ریزی های اصلی طی روزهای آینده در بناب شروع خواهد شد
کاهش ۲۵ درصدی بدهی های شهرداری بناب طی یک سال گذشته / طرح ممیزی شهری بناب به زودی فاز عملیاتی خواهد شد / افزایش ۷۰ درصدی درآمد شهرداری بناب در ۴ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل/ آسفالت ریزی بیش از ۵۰ محله بناب طی ۱۱ ماه گذشته / آسفالت ریزی های اصلی طی روزهای آینده در بناب شروع خواهد شد
شهردار بناب در جمع اصحاب رسانه در تشریح عملکرد خود طی 11 ماه گذشته از کاهش بدهی های شهرداری و افزایش 70 درصدی درآمد این نهاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، جواد نظام پرست شهردار بناب در جمع اصحاب رسانه شهرستان در تشریح عملکرد خود از زمان قبول سکان شهرداری بناب اظهار داشت:  شهر بناب از لحاظ بافت قدیمی و تا مقداری فرسوده شده است و متاسفانه گسترش شهری طی سالیان اخیر به خوبی و بر حسب اصول انجام نشده و با توجه به اینکه رشد فکری و تحلیلی مردم نسبت به گذشته ارتقا یافته مطالبات و خواسته ها از شهرداری به روزتر و در حجم بالاتری شده است.

شهردار بناب از شروع پروژه ممیزی شهر بناب خبر داد و گفت: این طرح با هدف جمع آوری اطلاعات و شناسایی نیازها و اقدامات انجام شده در سطح شهر می باشد و در آینده ای بسیار نزدیک طرح ممیزی شهر بناب فاز عملیاتی خود را شروع خواهد کرد.

وی در خصوص طرح جامع شهری بناب گفت: این طرح در سال ۹۸ و زمان آغاز شورای پنجم در مرحله تصویب قرار گرفته بود اما با توجه به اینکه دورنمای خوبی برای توسعه شهری بناب نداشت با مخالفت شورا و شهرداری مواجه شد و خوشبختانه با پیگیری های نماینده این طرح مورد برخی بازنگری ها قرار گرفت که امیدواریم در نهایت طرح جامع شهری بناب به خوبی و کارشناسی شده به تصویب برسد.

جواد نظام پرست یکی از مهمترین اقدامات شهرداری طی یک سال اخیر را کاهش بدهی های معوقه اعلام کرد و گفت: شهرداری بناب چیزی حدود ۵۰ میلیارد تومان بدهی داشت که امروز این عدد به ۳۶ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده که نشان از کاهش ۲۵ درصدی این بدهی را می دهد و البته مهمتر از آن طی ۱۱ ماه اخیر شهرداری بناب علاوه بر اینکه بدهی ای برای خود به وجود نیاورده بلکه بدهی های قبلی را نیز تا مقداری کاهش داده است.

کلیددار شهر بناب از رشد ۷۰ درصدی درآمد شهرداری در ۴ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال ۹۹ خبر داد و گفت: شهرداری در مدت زمان سالب گذشته ۱۲ میلیارد و ۲۵۵ میلیون تومان درامد داشته که خوشبختانه امسال در ۴ ماهه نخست با توجه به معیارهای مختلف این عدد به ۲۰ میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان در سال جاری رسیده است.

وی با بیان اینکه پرسنل و کارکنان شهرداری بناب افرادی دلسوز و تلاشگر در حوضه کاری خود هستند گفت: طی ۱۱ ماهه گذشته و زمان تحویل سکان شهرداری تعداد پرسنل این نهاد ۳۷۲ نفر بود که با توجه به بازنشسته شدن ۲۸ نفر از کارکنان این عدد به ۳۴۴ نفر کاهش پیدا کرده است.

نظام پرست تصریح کرد خوشبختانه تمام حقوق و مزایای پرسنل شهرداری تا پایان تیر ماه به طور کامل پرداخت شده و همچنین بیمه و سایر مزایای آنها نیز به مراتب بهتر از گذشته پرداخت و مورد توجه قرار گرفته است.

شهردار بناب در تشریح عملکرد در حوزه پروژه های عمرانی گفت: طی ۱۱ ماه گذشته تمرکز خود را برای تکمیل پروژه های نیمه تمام قرار دادیم چرا که با توجه به وضعیت اقتصادی و حجم بالای پروژه های نیمه تمام منطقی بود که پروژه بزرگی را شروع نکنیم و بی جهت و خارج از پتانسیل خود را گرفتار بدهی های کلان نکنیم.

عضو سابق شورای دور پنجم با اشاره به آسفالت ریزی بیش از ۵۰ محله طی ۱۱ ماه گذشته گفت: در کنار این آسفالت ریزی ها سال جاری بیش از ۴۰ درصد از خیابانهای اصلی و فرعی بناب لکه گیری شدند و در کل بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ تن طی این مدت آسفالت ریزی شده است.

شهردار بناب افزود: آسفالت ریزی شهری بناب که چیزی حدود ۸ هزار تن می باشد طی روزهای آینده شروع خواهد شد که در آن برخی از خیابان های شهر بناب مانند بلوار رسالت، محلات هدف که در نوبت آسفالت ریزی هستند با سرعت و تلاش بیشتری آسفالت ریزی خواهند شد.

وی ساماندهی میدان دواب، ضلع شرقی کمربندی بعثت، تکمیل پروژه ساماندهی آبهای سطحی، پله گذاری برای منطقه قره قشون، ساماندهی کارگاه بتنی شهرداری، توجه گسترده به نصب تیر برق و نورپردازی نقاط مختلف شهری بناب و پیاده رو سازی و جدول کشی در نقاط مختلف شهری را از سایر اقدامات انجام شده در حوزه عمرانی اعلام کرد.

نظام پرست توجه ویژه شهرداری بناب به حوزه فرهنگی طی یک سال اخیر را بی سابقه عنوان کرد و گفت: معتقدیم فرهنگ سازی گره گشای بسیاری از مشکلات است که در این زمینه با فعال کردن معاونت فرهنگی و بهره وری از ظرفیت های آقای پور ملا اقدم توانستیم در این حوزه اقداماتی بسیار موثر را انجام دهیم و همواره در برنامه های فرهنگی کمک یار سایر نهادها و ادارات دولتی و غیر دولتی باشیم.

شهردار بناب از تصویب طرح جمع آوری درختان سوزنی در سطح شهر خبر داد و گفت: این درختان مشکلاتی را برای مردم به وجود می آورند که شهرداری و شورا تصمیم دارد این درختان را جمع آوری و به جای آنها درختانی که هم خوانی بیشتری با آب و هوای بناب دارند کاشته شود.

جواد نظام پرست در پایان با تاکید بر اینکه طی یک سال اخیر با همت پرسنل شهرداری بناب این نهاد خدمات رسان رو به رشد و احیا شدن قرار گرفته است، اظهار داشت: شهرداری به عنوان یکی از مهمترین نهادهای خدمات رسان می بایست مورد حمایت همه مسئولان باشد و به شهردار وقت فرصت مناسب داده شده و از وی حمایت گردد که قطعاً با این کارها در آینده ای بسیار نزدیک شاهد رشد و شکوفایی ساختار شهری بناب خواهیم بود.

انتهای پیام / داوود زیبایی