کاهش 70 درصدی بارش باران در بناب / ثبت تنها 33 میلیمتر بارندگی از ابتدای سالی جاری در شهرستان بناب!
کاهش 70 درصدی بارش باران در بناب / ثبت تنها 33 میلیمتر بارندگی از ابتدای سالی جاری در شهرستان بناب!
رئیس اداره هواشناسی شهرستان بناب با اشاره بارش 33 میلی متری باران از ابتدای سال جاری در این شهرستان گفت: متاسفانه میزان باراندگی نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل کاهش 70 درصدی را نشان می دهد.

رسول رستمی عصر امروز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تنها 33 میلمتر باراندگی در شهرستان بناب ثبت شده است، گفت: مقدار بارندگی در مدت زمان مشابه سال قبل در این شهرستان 109 میلیمتر بوده است.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان بناب تصریح کرد: متاسفانه طبق اطلاعات ثبت شده کاهش 70 درصدی بارندگی در شهرستان بناب مشاهده می شود که امیدواریم در روزهای آینده این میزان بارندگی افزایش پیدا کند.

وی در خصوص میزان بارادگی 24 ساعته گذشته در شهرستان بناب گفت: باران سنج ایستگاه هواشناسی در محدوده پلیس راه بناب تنها 1/5 میلیمتر باران را ثبت کرده است که نسبت به شهرهای همجوار عدد بسیار پایینی است.

رستمی نصب باران سنجی در منطقه روستای خانه برق قدیم را ضروری عنوان کرد و گفت: برای ثبت دقیق تر میزان باراندگی نیاز داریم در این منطقه باران سنج نصب شود که امیدواریم با کمک مسئولان شهرستان هر چه زودتر این کار انجام شود.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان بناب در پایان در خصوص پیش بینی وضع آب و هوای شهرستان بناب طی 48 ساعت آینده گفت: برای تمشب و عصر فردا یکشنبه این هفته افزایش ابر و بارش پراکنده بارندگی در این شهرستان پیش بینی و به ما اعلام شده است.

انتهای پیام/ داود زیبائی