کشتار بی‌رحمانه مسلمانان هند جای سکوت ندارد
کشتار بی‌رحمانه مسلمانان هند جای سکوت ندارد
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: کشتار بی‌رحمانه مسلمانان جای سکوت را برای کسی باقی نمی‌گذارد، وظیفه امروز ما همدردی با مسلمانان مظلوم هند و محکومیت کشتار مسلمانان این کشور است.

به گزارش صدای بناب به نقل از فارس حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در ارتباط با کشتار بی‌رحمانه مسلمانان هند توسط هندوهای افراطی، اظهار داشت: همچنان که مقام معظم رهبری در رابطه با کشتار مسلمانان در هند موضع‌گیری کردند، قلب مسلمانان جهان از کشتار مسلمانان در هند جریحه‌دار شده است و دولت هند باید در مقابل هندوهای افراطی و احزاب طرفدار آنها بایستد و با توقف کشتار مسلمانان، از انزوای خود در جهان اسلام جلوگیری کند.

وی با اشاره به حمایت نخست‌وزیر پاکستان از فرمایشات مقام معظم رهبری اضافه کرد: جمعیت 200 میلیون نفری هند که پیش‌بینی می‌شود در سال 2050 به 350 میلیون نفر برسد،موجب نگرانی گروه‌های نژادپرست و برخی احزاب افراطی در هند شده است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در بین احزاب و جناح‌های موجود در هند، حزب کنگره روابط خوبی با مسلمانان دارد اما نخست‌وزیر کنونی هند جزو گروه‌های افراطی هندو بوده که میانه خوبی با مسلمانان ندارد.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر حزب حاکم بر هند قانونی را به تصویب رساند که براساس آن‌ کسانی که نتوانند اصالت هندی خود را به اثبات برسانند، باید از هند خارج شوند اما برخلاف میل و تصور دولت هند مشخص شد از مجموع جمعیت یک‌میلیون و 900 هزار نفر غیرهندی بیش از یک‌میلیون و 300 هزار نفر هندو هستند.

آل‌هاشم ادامه داد: از این‌رو برخی در هند با خباثت تمام دست به اصلاح قانون بر طبق میل خودشان زدند و بر مبنای آن مقرر کردند کسانی که دارای مذهب هندو، بودایی، مسیحی و زرتشتی هستند، می‌توانند با شرایطی در هند بمانند در این قانون جمعیت مسلمانان استثناء نشد و 300 هزار جمعیت مسلمان باید از هند اخراج می‌شدند که در نتیجه اعتراضات از دانشگاه جامعه اسلامی دهلی آغاز شد.

وی تأکید کرد: نکته مهم این حوادث این است که، نظام حاکم درگیری‌های موجود را میان مردمی برد که سال‌های سال باهم زیسته و زندگی کرده بودند در عین حال دولت هند در وهله اول تماشاگر و بی‌اعتنا بوده و در مراحل حساس حمایت از گروه‌های افراطی را در پیش گرفت.

امام‌جمعه تبریز با بیان اینکه شرایط کنونی مسلمانان دستاورد شوم سیاست «تفرقه بیانداز و حکومت کن» همچنین چگونگی موضع‌گیری در برابر شرایط کنونی مسلمانان است، ادامه داد: البته گروهی خواستار الحاق کشمیر به هند و گروهی هم خواستار الحاق آن به پاکستان هستند و گروهی خواستار انتزاع از هند و پاکستان و تشکیل یک کشور مستقل و جدید هستند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه امروز در هند شاهد هستیم عملیات هدفمند و سازماندهی شده در مقابل مسلمانان بوده و کشتار بی‌رحمانه مسلمان جای سکوت را برای کسی باقی نمی‌گذارد، وظیفه امروز ما همدردی با مسلمانان مظلوم هند و محکومیت کشتار مسلمانان این کشور است.