کمبود هشت هزار معلم در آذربایجان‌شرقی/ مدارس غیردولتی حق افزایش شهریه ندارند
کمبود هشت هزار معلم در آذربایجان‌شرقی/ مدارس غیردولتی حق افزایش شهریه ندارند
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه حدود هشت هزار معلم در استان کمبود داریم، گفت: پیش بینی می‌شود سه هزار و ۵۰۰ معلم هم امسال بازنشسته شوند.

به گزارش صدای بناب به نقل از خبرگزاری آناج، حجت الاسلام علی پوررادی در نشست با اصحاب رسانه گفت: ۲ هزار و ۳۸ نفر از طریق ماده ۲۸ و یک هزار و ۲۵۰ نفر نیز از طریق آزمون استخدامی اخیر وارد آموزش و پرورش می شوند و برای جبران کمبود معلم مجبور به استفاده از معلمان بازنشسته و نیز تدریس دونوبته معلمان هستیم، ضمن اینکه معاونان مدارس نیز برای جبران کمبود ۶ ساعت تدریس می کنند.

سرپرست آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در جامعه‌ای که معلم قدر و منزلت بیشتری داشته باشد، آن جامعه روبه کمال است، گفت: مقام والای معلم را باید در جامعه ملی کنیم.

وی با بیان اینکه رسانه ها در تبیین جایگاه والای معلم نقش اساسی دارند، اظهار کرد: ادعا نمی کنیم که هیچ نقصی نداریم به همین خاطر از رسانه ها می خواهم شان والای معلم را در جامعه بیشتر نشان دهند.

وی با اشاره به نامگذاری روز معلم به مناسبت شهادت استاد مطهری گفت: استاد مطهری به معنای واقعی استاد علم و اخلاق بود و کتاب های باقی مانده از ایشان گویای این واقعیت است و جوانان ما باید به کتاب های این معلم بزرگ روی آورند چرا که در تربیت درست نقش اساسی دارد.

سرپرست آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به دغدغه معیشتی معلمان گفت: تلاش می کنیم تا حد زیادی مشکلات و مسایل معلمان را تسهیل کنیم.

پوررادی با اشاره به اعتراض اکثر معلمان نسبت به نحوه رتبه بندی شان گفت: موضوع رتبه بندی اولیه دست ما نبوده بلکه از طریق مرکز اجرا شد اما معلمان اعتراض خود و مدارک قابل قبول برای رتبه بندی را در سامانه بارگذاری کردند و از ۱۹ اردیبهشت امسال رسیدگی به اعتراضات آغاز می شود .

۲۵ درصد معلمان آذربایجان شرقی به موضوع رتبه بندی معترض هستند

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد معلمان استان به موضوع رتبه بندی معترض هستند، خاطرنشان کرد: در رتبه بندی اعمال شده، ۱۰ هزار و ۵۲۷ معلم استان حایز رتبه یک، هشت هزار و ۴۱۱ معلم رتبه دو، ۱۸ هزار و ۴۳۹ معلم رتبه سه، سه هزار و ۹۱۵ معلم رتبه چهار و ۱۲۵ معلم نیز حایز رتبه پنج شدند.

پوررادی با اشاره به اینکه یک هزار و ۲۹۰ معلم استان نیز فاقد رتبه هستند که در دست بررسی است، اظهار کرد: ۳۵ هزار و ۳۰۴ معلم در فروردین براساس رتبه بندی حقوق دریافت کردند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اعلام کرد: از ۱۹ اردیبهشت بررسی رتبه های یک و ۲ در استان و رتبه های سه، چهار و پنج در وزارتخانه انجام می شود .

مدارس غیردولتی حق افزایش شهریه ندارند

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به دریافت شکایات از مدارس غیردولتی مبنی بر افزایش خودسرانه و چندبرابری شهریه گفت: هیچ مدرسه غیردولتی حق افزایش شهریه را ندارد و تا کنون با ۱۲ مدرسه غیردولتی در این رابطه تذکر داده شده است و در صورت تکرار مدرسه تعطیل خواهد شد و اگر مدیران و موسسان مدارس رعایت نکنند علاوه بر توقف فعالیت از سوی سازمان تعزیرات جریمه می شوند.

وی افزود: طبق صورت جلسه ای به مدیران تاکید شده است که برای سال جدید تحصیلی فعلا با شهریه سال گذشته ثبت نام کنند و شهروندان در صورت مشاهده هرنوع تخلف در این زمینه موضوع را با شماره تلفن ۳۵۵۶۳۲۷۵ در میان بگذارند.

بر اساس این گزارش، حدود ۷۷۰هزار دانش آموز و ۳۷ هزار معلم در هشت هزار و ۲۱۴ مدرسه در آذربایجان شرقی مشغول امر تعلیم و تربیت هستند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : خبرگزاری آناج