گام بلند کشاورزی بناب به سمت اقتصاد دانش بنیان در سال جاری/بیش از ۵۰ درصد از اراضی بناب کشاورزی هستند/ تامین برنج و مرغ گرم برای شهرستان بناب در ماه رمضان/پیشرفت ۹۰ درصد شهرک گلخانه ای بناب/ بناب یکی از قطب های کشاورزی استان
گام بلند کشاورزی بناب به سمت اقتصاد دانش بنیان در سال جاری/بیش از ۵۰ درصد از اراضی بناب کشاورزی هستند/ تامین برنج و مرغ گرم برای شهرستان بناب در ماه رمضان/پیشرفت ۹۰ درصد شهرک گلخانه ای بناب/ بناب یکی از قطب های کشاورزی استان
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بناب با اشاره به شعار سال گفت: قطعا کشاورزی شهرستان بناب در سال جاری به سمت اقتصاد دانش بنیان و صنعتی تر شدن گام خواهد برداشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، روح الله خیری ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه شهرستان بناب با تاکید بر اینکه جهاد کشاورزی شهرستان بناب طبق شعار سال جدید تمام تمرکز خود را بر روی تولید، اشتغال و دانش بنیان قرار داده است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری طی سالیان اخیر بارها بر تولید و اشتغال تاکید کرده اند .

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بناب با تاکید بر اینکه دانش بنیان کردن کشاورزی یکی از اولویت‌های اصلی جهاد کشاورزی خواهد بود، اظهار داشت: قطعاً در سال جاری حرکت و تفکر جهاد کشاورزی بناب به سمت اقدامات دانش بنیان خواهد رفت و استفاده از علم روز و انتقال دانش روز دنیا در حوزه کشاورزی در شهرستان بناب در اولویت قرار خواهد گرفت.

روح الله خیری بهره گیری از صنعت و دستگاه های مکانیزاسیون برای اراضی کشاورزی شهرستان بناب از اولویت‌های اصلی این نهاد عنوان کرد و گفت: با توجه به راندمان بالای کشت صنعتی در مقابل کشت سنتی تلاش خود را خواهیم کرد تا اراضی دیم در شهرستان بناب را به سمت صنعتی کردن سوق بدهیم.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بناب با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد از کل اراضی شهرستان بناب کشاورزی و زراعی می باشد اظهار داشت: حدود ۲۶ هزار و ۲۱۱ هکتار از اراضی شهرستان اراضی کشاورزی و زراعی می باشند که در همین حوزه از سایر شهرستان های همجوار به صورت چشمگیری برتر هستیم.

وی از فعالیت بیش از ۱۷ هزار نفر در حوزه کشاورزی در سطح شهرستان بناب خبر داد و گفت: در همین راستا ۳۶ واحد مرغداری و همچنین ۲۷۵ واحد دامی در سطح شهرستان بناب فعالیت می‌کنند که باعث شده شهرستان بناب به عنوان یکی از قطب های اصلی تولید گوشت مرغ و دام استان محسوب شود.

خیری با اشاره به رشد چشمگیر صنایع تبدیلی در سطح شهرستان بناب گفت: در حال حاضر ۲۴ واحد تولیدی خشکبار در شهرستان بناب فعالیت می کنند که در سال ۱۴۰۰ توانسته اند بیش از ۶۲ تن صادرات خشکبار را رقم بزنند و همچنین از ۹ واحد تولید کننده نمونه کشاورزی ملی در آذربایجان شرقی ۳ واحد از شهرستان بناب می باشند.

وی افزود: در کنار این موارد شهرستان بناب با تولید ۲۴۵ هزار تن محصولات کشاورزی در سال رتبه سوم استانی همچنین در حوزه مرغ تخمگذار رتبه ۵ استان و با دارا بودن ۶ کارخانه خوراک دام و طیور و ۵ کارخانه لبنیات از قطب‌های اصلی صنعت استان آذربایجان شرقی محسوب می شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بناب از برنامه‌ریزی تدارکات ویژه برای ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: مصرف روزانه مرغ در روزهای عادی در شهرستان بناب ۴ تن می باشد اما طی دو روز آینده برای روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه بیش از ۴۳ تن مرغ گرم با قیمت هر کیلو ۳۱ هزار تومان در نظر گرفته شده است تا مشکلی در این حوزه نداشته باشیم.

وی همچنین از ورود بیش از ۴۳ تن برنج تایلندی هر کیسه ۱۰ کیلیویی با قیمت ۱۲۵ هزار تومان، حدود ۳۵ تن برنج هندی هر کیسه ۱۸۵ هزار تومان و ۸ تن برنج پاکستانی ده کیلویی با قیمت ۱۹۵ هزار تومان در سطح شهرستان بناب خبر داد و گفت: این اقلام ضروری در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به صورت عادلانه توزیع می‌شوند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بناب یکی از مهمترین اولویت های این نهاد در سال ۱۴۰۱ را اتمام پروژه‌های ملی کشاورزی در شهرستان بناب عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر شهرک گلخانه ای شهرستان بناب ۹۰ درصد در زیرساخت پیشرفت کرده است و قطعاً اراضی آن در ۱۴ قطعه جداگانه به سرمایه گذاران تحویل داده خواهد شد که ۱۳ نفر از سرمایه‌گذاران بنابی هستند.

وی افزود: علاوه بر این تلاش می کنیم که در سال جاری تمامی اراضی کشاورزی را به طور کامل در سطح شهرستان بناب سند گذاری شوند چراکه در حال حاضر تنها ۳۰ درصد آنها سند گذاری شده و همچنین تلاش خود را خواهیم کرد تا در رفع تداخلات اراضی کشاورزی از اراضی ملی در سطح شهرستان بناب با سرعت بیشتری انجام گردد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بناب در پایان با تاکید بر دانش بنیان کردن اقدامات جهاد کشاورزی در سال جاری اظهار داشت: قطعاً در سال جاری به موضوع ترویج در حوزه کشاورزی دقت بیشتر خواهد شد تا محصولاتی با اصلاحات کشاورزی با کیفیت و مصرف کمتر آب در سطح شهرستان بناب کشت و برداشت شود.

انتهای پیام / داود زیبائی