گذر از خشکسالی با مدیریت آب سد علویان مراغه
گذر از خشکسالی با مدیریت آب سد علویان مراغه
مدیر امور آب مراغه گفت: با مدیریت آب سد علیوان مراغه باغ‌های پایاب از خشکسالی تابستان به خوبی عبور کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، فرمانی مدیر امور آب مراغه گفت: با وجود کاهش ۳۰ درصدی بارش‌ها و روان آب‌های حوزه صوفی چای توزیع آب سد علویان به خوبی مدیریت شد.

 فرمانی افزود: براساس برنامه ریزی‌ها بیش از ۳۲ میلیون متر مکعب آب در سه نوبت بین زارعین و باغداران شهرستان‌های بناب و مراغه توزیع شد.

او اضافه کرد: امسال برای زراعت پایاب یک نوبت و برای باغبانی سه نوبت آب تامین و در سطح بیش از شش هزار هکتار باغ و زمین زراعی توزیع شد.

 مدیر امور آب مراغه گفت: با توجه به کاهش شدید بارندگی‌ها  قرار بود دو نوبت آب به باغ‌های شهرستان مراغه اختصاص یابد که با مدیریت اصولی به سه نوبت افزایش یافت.

فرمانی افزود: هم اکنون آبرسانی به باغ‌ها و زمین‌های زراعی در تمامی پایاب‌ها استان  آذربایجان شرقی به پایان رسیده است  اما در اثر ذخیر و توزیع به موقع با هماهنگی باغداران توزیع آب در پایاب سد علویان مراغه همچنان ادامه دارد.

او گفت: میزان بارندگی در مراغه از ۳۱۷ میلیمتر طی پارسال  به ۲۴۵ میلیمتر کاهش یافته است.

شجاعی فر مدیر سد علویان مراغه نیز گفت: امسال حجم آب تنظیمی سد علویان با ۵۰ درصد کاهش نسبت به طولانی مدت از ۱۲۰ میلیون مکعب به ۶۲ میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

شجاعی فر افزود: با مدیریت اصولی آب کشاورزی به اندازه تامین نیاز باغ‌ها در اختیار بهره برداران بخش کشاورزی مراغه و بناب قرار گرفت.

او اضافه کرد: با مدیریت درست آب بخش شرب و صنعت نیز به اندازه نیاز ذخیره و توزیع شد.

انتهای پیام / رقیه فتحی