گرانی رهن و اجاره‌بها در بناب زیر سایه عدم نظارت مسئولان/ افزایش فشار اقتصادی بر مستاجران بنابی
گرانی رهن و اجاره‌بها در بناب زیر سایه عدم نظارت مسئولان/ افزایش فشار اقتصادی بر مستاجران بنابی
گرانی رهن و اجاره‌بها در بناب زیر سایه عدم نظارت مسئولان موجب افزایش فشار اقتصادی بر مستاجران شهرستان شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، قیمت یک خانه و یا اجاره آن امر بسیار مهمی است که متأسفانه با توجه به تورم شدیدی که در چند سال پیش در کشور آغاز شده است قیمت مسکن نیز با شیب بسیار بالایی و بدون توقف در کل کشور و به تبع آن در شهرستان بناب همچنان بالا می رود.

اگر همیشه به اخبار منتشره و سخن مسئولان توجه کرده باشید بر افزایش جمعیت و ترویج ازدواج و فرزند آوری تأکید دارند به نحوی که این تهدید وجود دارد که جمعیت کشور در حال پیر شدن است و برای مواجهه با این امر باید افزایش نرخ تولد در کشور روی دهد.

حال سوال اینجا است که با این شرایط نابسامانی وضعیت اقتصادی و معیشت مردم جوانان چگونه می‌توانند از پس هزینه‌های زندگی با این قیمت‌های نجومی بربیایند؟ جوانی که ازدواج کرده است خواه‌ ناخواه به یک خانه برای اسکان و زندگی نیازمند است، که اگر هم با هزار وام و قرض توانست خانه ای اجاره کند دیگر برایش پس اندازی باقی نمی ماند که با این شرایط وخیم اقتصادی بتواند یک خانه ۵۰ متری برای خود بخرد و کتاب اجاره نشینی را ببندد.

در حال حاضر جدا از مشکلات و گرانی‌های اقلام اثاثیه منزل و شرایط سخت دریافت و وام ازدواج و … اجاره مسکن در بناب به اندازه‌ای بالا رفته است که به سختی می‌توان یک خانه مناسب برای زندگی اجاره کرد.

سطح محل زندگی در بناب هر روز پایین تر می آید، برای مثال کسانی که چند سال پیش در هسته درونی شهر بناب خانه اجاره می کردند الان مجبورند به حاشیه نشینی در اطراف شهر روی آورندو با ادامه این روند قطعا شهرنشینان شهرک نشین می شوند.

در این میان در سطح شهرستان بناب تعداد زیادی مشاور املاک بدون مجوز و عدم کارشناس دقیق وجود  دارد که باعث شده اند کرایه منزل و همچنین قیمت زمین و خانه در بناب نسبت به سایر شهرهای همجوار رشدی غیرمعقول داشته باشد.

متاسفانه زیر سایه بی‌نظارتی مسئولان مربوطه برخی از موجران بنابی بی‌توجه به نرخ نامه‌ها، قیمت دلخواه خود را برای اجاره‌بهای منزل‌شان تعیین می‌کنند که این مسئله به عنوان اساسی‌ترین مشکل زوج‌های جوان در بناب تلقی می‌شود.

قشر اجاره نشین از متولیان امر انتظار دارند برنامه‌ای موثق و کاربردی جهت حمایت از مستاجران اتخاذ و از طرفی امید می‌رود با اجرای مصوبات و وعده‌های مطرح شده اخیر بتوانند نرخ رهن و اجاره‌بها را درشهرستان بناب کنترل کنند.

انتهای پیام / ندا خانی