گلایه امام جمعه بناب از اقدام نسنجیده دولتمردان در کنترل و ثبات قیمت ها/ مسئولین کشوری باید برای پیشگیری از ناهنجاری ها و بی حجابی اقدام کنند
گلایه امام جمعه بناب از اقدام نسنجیده دولتمردان در کنترل و ثبات قیمت ها/ مسئولین کشوری باید برای پیشگیری از ناهنجاری ها و بی حجابی اقدام کنند
امام جمعه بناب گفت: مسئولین باید به هر وسیله ای برای حفظ دین و ایمان مردم تلاش کنند و گرنه زندگی مان تباه شده و نور و صفا و خیر و برکت از کشور رخت خواهد بست.

🔹حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه های آئین عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بناب با بیان اینکه رعایت عفاف و حجاب حکم شرعی قرآن، از ضروریات دین و انکار آن کفر است، اظهار داشت: وجوب حجاب هم برای زن و هم برای مرد برای آرامش و آسایش جامعه و پیشگیری از فجایع در قوانین وحیانی و سنن الهی آمده و تخلف در آن موجب خلل در خلقت و فطرت الهی می شود.

 

🔹وی افزود: سیستم دورنی و برونی همه موجودات در علم و قدرت خداوند رقم خورده و حکمت، مصلحت، سر و اساس همه مخلوقات در اختیار اوست و مصالح بشر را در قانون نامه ای بنام قرآن نازل فرموده است.

 

🔹خطیب جمعه بناب با اشاره به اینکه شرع مقدس دقیقا هشدار می دهد هوس های سرکش و غرایز حیوانی را جز با پوشش، حجاب و عفت نمی شود مهار کرد، گفت: فلسفه حجاب این است که اسلام می خواهد مردان و زنان مسلمان روحی آرام، چشم و گوشی پاک و دامن طیب و طاهر و در نتیجه روزگار گوارا و شیرین داشته باشند.

 

🔹رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب تصریح کرد: با افزایش بی حجابی و برهنگی در کشورهای غربی مصیبت ها و بدبختی بیشمار نصیب جوامع غربی شده و سیل انبوه طلاق و از هم گسستگی خانواده زندگی آن ها را جهنمی کرده و افزایش فرزندان نامشروع و ارتکاب انواع مشکلات و جنایت ها از دردناک ترین پیامدها در این جوامع است.

 

🔹حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با تاکید بر اینکه مسئولان کشوری وظیفه دارند به هر وسیله ای و با وضع قوانین بازدارنده مانع انحرافات و ناهنجاری ها شوند، خاطرنشان کرد: اگر مرکز نشینان سستی بخرج دهند و اقدام جدی صورت نگیرد برای جلوگیری از سیل ویرانگر ناهنجاری ها و بی بند و باری ها در جامعه از دست فرماندار و نیروی انتظامی و دیگر مسئولان در رده های پائین کاری ساخته نخواهد بود.

 

🔹امام جمعه بناب با اشاره به اینکه ناتوانی برخی دولت ها در مهار تورم و گرانی افسار گسیخته در کشور موجب افزایش نارضایتی در مردم شد، گفت: متاسفانه برخی دولت ها به بهانه ملاحظات سیاسی و اقتصادی و سوء مدیریت در کشور در ممانعت از ناهنجاری های اجتماعی و تبیین فرهنگ دینی اهمال و سستی کردند، لذا مسئولین باید هر چه سریعتر برای نگهداری دین، ایمان و اعتقادات دینی مردم اقدام کنند و گرنه دنیای مان قبل از آخرت مان تباه خواهد شد و نور و صفا و خیر و برکت از کشور رخت خواهد بست.

 

🔹وی در خاتمه ضمن گلایه از اقدام نسنجیده دولتمردان در کنترل نرخ ارز و عدم ثبات قیمت کالاها گفت: در مسائل اقتصادی کشور و کنترل نرخ ارز اگر دانسته عمل کردید، که خطا کردید و اگر ندانسته عمل کردید عذر بدتر از گناه مرتکب شدید؛ چرا که قرار بود فقط قیمت چهار قلم کالا تغییر کند در حالیکه قیمت تمام کالاها افزایش سرسام آور دارند و ثبات وجود ندارد و روز یک قیمت است و عصر قیمت دیگر.

 

 

  • نویسنده : داود زیبائی