گلایه مندی شدید مردم بناب از کیفیت بد آب شرب
گلایه مندی شدید مردم بناب از کیفیت بد آب شرب
آب شرب شهرستان بناب سالهاست که وضعیت خوبی از نظر سطح کیفی ندارد و هر ساله شاهد وعده‌های از سوی مسئولان شهرستان درباره اصلاح و رسیدگی به آن هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، تداوم کیفیت پایین آب شرب بناب انتقادهای زیادی از سوی مردم و رسانه‌های این شهرستان در پی داشته است و عدم پاسخگویی مناسب مسئولان به این مطالبه عمومی نارحتی شهروندان را به دنبال داشته است.

آب آشامیدنی سالم آبی است که زلال، بی رنگ‌وبو و عاری از هر گونه آلودگی میکروبی، مواد معدنی، مواد سمی و آلی مضر برای سلامت انسان باشد.

کیفیت نامناسب آب آشامیدنی در بناب سبب گلایه شهروندان شده و نگرانی مردم برخی مناطق این شهر را در پی داشته است و آن از مسئولان شهرستان گلایه مند هستند.

به گفته اکثر اهالی شهروندان بنابی تغییر مزه و بوی آب آنان را کلافه کرده است و در این مدت مجبور به خرید آب معدنی و استفاده از آب چشمه های اطراف شهر شده اند.

آب بی کیفیتنه تنها باعث مرگ زودرس می شود بلکه سازمان بهداشت جهانی، آب ناسالم را عامل یک بیماری از هر ده بیماری و ۶ درصد مرگ و میر ها در سراسر جهان می داند.

لازم به ذکر است از عوارض بیماری های شناخته شده آب های آلوده می توان به استفراغ یا اسهال، بیماری‌های معده، خارش پوست، مشکلات باوری و رشد اشاره کرد.

به گفته مردم بناب برخی آلودگی های فیزیکی همانند سنگ ریزه و گل‌ولای در آن روئیت می‌شود و به هیچ عنوان قابل آشامیدن نیست، نمی‌توان حتی جرعه‌ای از آن استفاده کرد به گونه ای که آب کدر با جوشاندن هم برطرف نمی شود.

یکی از عوامل بروز این معضل شبکه لوله کشی فرسوده و پوسیده است، پوسیدگی لوله ها باعث می‌شود که خاک، گِل، شن و ماسه وارد آب آشامیدنی شهرها شود و سلامتی شهروندان را با مشکل مواجه سازد.

وعده‌ی رسیدگی و اصلاح کیفیت آب شرب شهرستان بناب نماینده های زیادی را تاکنون بدرقه راه کرده و قطعاً مستقبل عزیزانی هم در آینده نه چندان دور خواهد بود اما آنچه در این میان برای مردم اهمیت دارد به ثمر رسیدن آن است.

در پایان گفته می شود رسیدگی به وضعیت اسفناک آب آشامیدنی بناب که جزو دغدغه‌های اساسی مردم این شهرستان است که مسئولان با انجام وعده‌های خود موجب افزایش رضایتمندی شهروندان شوند.

  • نویسنده : داود زیبائی