گلایه مندی شهروندان بنابی از جولان سگهای بلاصاحب در سطح شهر بناب /سگ های بلاصاحب قصد رفتن به باغات رو هم ندارند..
گلایه مندی شهروندان بنابی از جولان سگهای بلاصاحب در سطح شهر بناب /سگ های بلاصاحب قصد رفتن به باغات رو هم ندارند..
شهروندان بنابی از جولان سگ های بلاصاحب در سطح شهر گلایه مند بوده و از شهرداری بناب درخواست رسیدگی فوری به این موضوع را دارند.

به گزارش صدای بناب، سگ‌ها موجوداتی وفادار و باهوش هستند که از قدیم در کنار انسان زندگی می کردند و در دامداری و نگهداری گله به انسان کمک می کردند اما جای آنها در شهر نیست.

 

زندگی شهری الزامات خود را دارد و تردد سگ‌های ولگرد که اغلب گرسنه هستند، می تواند آرامش و بهداشت روان مردم را به هم بزند و البته عامل بیماری باشد.

در گذشته شهرداری‌ها وظیفه جمع آوری وعقیم سازی سگ های ولگرد را به عهده داشتند اما در سال های اخیر به علل مختلف این اقدام از اولویت کاری  شهرداری ها خارج شده و این سازمان نسبت به گذشته در این زمینه کم کار شده است.

 

سازمان های دیگری مانند وزارت بهداشت، محیط زیست و دامپزشکی که مسئولیت نظارتی و بالادستی در این زمینه دارند نیز ظاهرا در شرایط سخت گرانی و کمبود بودجه گرفتار اولویت های دیگری هستند……

‌از طرف دیگر چند سالی است که NGO ها و انجمن های حامی حیوانات هم فعال شده اند و به بهانه جلوگیری از حیوان ‌آزاری جلوی عقیم سازی و جمع آوری سگ های ولگرد را می گیرند.

 

در سال های گذشته با گرم شدن هوا و فرا رسیدن فصل بهار سگ های بلاصاحب توسط صاحبان باغات و اراضی کشاورزی از سطح شهر جمع‌آوری می‌شدند اما امسال برخلاف سالهای گذشته این اتفاق بسیار کمتر افتاده و همچنان شاهد حضور گسترده سگ های بلاصاحب در سطح شهر بناب هستیم.

 

به هر حال شهروندان بنابی از شهرداری انتظار دارند که شهرداری در راستای جمع آوری سگ های بلاصاحب در سطح شهر بناب با جدیت بیشتری اقدام نموده چراکه افراد جامعه به خصوص زنان و کودکان در هنگام تردد در سطح خیابان ها و کوچه ها (با وجود این که این حیوانات اغلب  بی آزار هستند) از آنها به شدت ترسیده و موجب ناراحتی و گلایه مندی خانواده‌های آنها می‌شوند

 

 

  • نویسنده : داود زیبائی