۳۰ زندانی جرائم غیرعمد در آذربایجان‌شرقی آزاد شدند
۳۰ زندانی جرائم غیرعمد در آذربایجان‌شرقی آزاد شدند
مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی از آزادی ۳۰ مددجوی جرائم غیرعمد استان به مناسبت هفته بسیج خبر داد و گفت: ۱۵ نفر از این زندانیان از زندان تبریز و بقیه از دیگر شهرستان‌ها بودند.

به گزارش صدای بناب به نقل از مهر به نقل از روابط عمومی ستاد دیه آذربایجان شرقی، رسول تقی‌پور افزود: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، هیأت «جان‌نثاران اباعبدالله الحسین (ع)» تبریز نیز در حین آزادی، بسته‌های معیشتی بین این مددجویان توزیع و یک خیر نیز کارت‌های نقدی به آنان اهدا کرد تا این عزیزان با دست خالی رهسپار خانه نشوند.

وی با تاکید بر ضرورت اهمیت دستگیری از نیازمندان، به ویژه زندانیان جرایم غیرعمد در شرایط فعلی جامعه، اظهار کرد: با احتساب این ۳۰ زندانی آزاد شده، ستاد دیه استان با کمک خیران، از ابتدای سال تاکنون، زمینه آزادی ۲۴۶ زندانی غیرعمد را از زندان‌های استان فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه ۵ نفر از این مددجویان آزاد شده، زن و بقیه مرد بودند، گفت: ستاد دیه استان برای آزادی این زندانیان، مبلغ ۹۶۰ میلیون تومان شامل ۶۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و بیش از ۳۶۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با کارمزد چهار درصدی تأمین کرده است.

مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی با بیان این‌که هم‌اکنون ۳۸۰ زندانی غیرعمد در زندان‌های استان هستند، گفت: چهار نفر از این مددجویان، زن و مابقی زندانی مرد هستند.

وی با اشاره به این‌که مبلغ بدهی این زندانیان بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۲ میلیارد تومان لازم است تا مقدمات آزادی این زندانیان نیز فراهم شود.