۶ هزار و ۹۰۰ تن وش پنبه در آذربایجان‌شرقی خریداری شد
۶ هزار و ۹۰۰ تن وش پنبه در آذربایجان‌شرقی خریداری شد
مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان‌شرقی گفت: ۶ هزار و ۹۰۰ تن وش پنبه توسط اتحادیه تعاونی روستایی استان از کشاورزان خریداری، و در کارخانجات پنبه پاک‌کنی یکهزار و ۸۰۰ تن محلوج تولید شد.

به گزارش صدای بناب به نقل از آناج، رحیم مهردادی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اتمام خرید محصول وش پنبه از پنبه‌کاران استان، اظهار کرد: امسال تولید یکهزار تن محلوج پنبه پیش‌بینی شده بود که حدود ۸۰۰ تن بیش از حد انتظار به دست آمد.

وی یادآور شد: در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از بخش کشاورزی و با ابلاغیه وزیر جهادکشاورزی، سازمان تعاون روستایی نسبت به خرید وش پنبه توسط کارخانجات به‌ صورت توافقی و با قیمت ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان با ۲۰ درصد تخفیف در افت قیمت اقدام کرده است.

مدیر تعاون روستایی آذربایجان‌شرقی افزود: محلوج کارخانه را نیز دولت با کیل ۲۶ درصد خریداری می‌کند که این روش و قیمت خرید هم به نفع پنبه‌کار و هم به نفع کارخانه‌دار است.

مهردادی بیان کرد: برای خرید توافقی ارقام وش پنبه، این محصول باید به صورت مرغوب، سفید، عاری از آفت‌زدگی و مواد خارجی به مراکز خرید تحویل شود و ۲ گروه در شهرستان خداآفرین خرید این محصول را انجام دادند.

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان‌شرقی افزود: گروه‌های تعیین شده نظارت لازم در امر خرید توسط کاخانجات را از پانزدهم آبان تا پانزدهم دی انجام دادند.

بر اساس این گزارش، خداآفرین در ۲۱۰ کیلومتری شمال‌شرق تبریز و در حاشیه رودخانه مرزی ارس قرار دارد و قطب تولید پنبه یا «طلای سفید» در آذربایجان‌شرقی است؛ این محصول استراتژیک در حال حاضر بیشتر در بخش «گرمادوز» این شهرستان تولید، و همه ساله از اوایل مهر ماه تا اواخر دی ماه برداشت می‌شود.

سطح زیر کشت پنبه در خداآفرین ۹۰۰ هکتار و متوسط تولید ۴.۳ تن در هکتار است.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : آناج