۸۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در آذربایجان شرقی شناسایی شد
۸۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در آذربایجان شرقی شناسایی شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۲ مورد مثبت به تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی اضافه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صدای بناب به نقل از مهر، محمدحسین صومی شامگاه جمعه در گفتگو با خبرنگاران که به صورت مجازی برگزار شد با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته متأسفانه ۶ نفر دیگر بر اثر ابتلاء به کرونا در استان جان باختند، افزود: مجموعه فوتی‌های کرونا در استان آذربایجان شرقی به ۱۲۰ نفر افزایش یافت.

وی سپس با اشاره به اینکه شاهد افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان هستیم، ابراز داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۲ مورد مثبت به تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی اضافه شد.

صومی سپس گفت: مجموع مبتلایان قطعی به کویید ۱۹ در آذربایجان شرقی به یک هزار و ۲۷۲ نفر رسید. تنها فاکتوری که باعث شکستن زنجیره سرایت کرونا می‌شود خانه نشینی مردم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: ۱۰ هزار تخت در بیمارستان‌ها برای ارائه خدمت داریم که با این روند تصاعدی، وضعیت بدتر خواهد شد.

دست ندادن و روبوسی نکردن، شست و شوی دست‌ها با آب و صابون، ضد عفونی دست‌ها و به هنگام عطسه و سرفه، جلوی دهان را گرفتن از راه‌های پیشگیری از این بیماری است که همواره به عنوان ۶ گام آداب سرفه و بهداشتی نیز از آن یاد می‌شود.

علائم ویروس کرونا مشابه علائم آنفلوانزا اصلی است که چند ماه گذشته وجود داشت و تفاوت خاصی با هم ندارند. کرونا علائمی همانند تب، سرفه و در صورت وخیم بودن، علائمی مانند تنگی نفس و دردهای عضلانی را نیز در بر می‌گیرد.

ویروس کرونا خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.