متاسفانه در کشور ما به علم و پژوهش بهای چندانی داده نمی شود
متاسفانه در کشور ما به علم و پژوهش بهای چندانی داده نمی شود
وزیر علوم و تحقیقات در جمع دانشجویان شهرستان بناب با اشاره به مشکلات دانشگاه های کشور گفت: متاسفانه با توجه به بودجه ناچیز وزارت علوم در کشور ما عملا به علم و پژوهش بهای چندانی داده نمی شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، محمد علی زلفی گل عصر امروز در جمع نخبگان و مسئولان شهرستان بناب با بیان اینکه امنیت و هستی امروز خود را مدیون خون شهدا می باشیم، اظهار داشت: در حال حاضر نیز تعداد بسیار زیادی از جوانان این مرز و بوم در داخل و خارج از کشور در حال مبارزه با دشمنان و ایجاد امنیت برای ما هستند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به جایگاه مهم و ارزنده علم در توسعه و پیشرفت هر کشور گفت: تمام حوزه ها از صنعت کشاورزی و سایر حوزه های مهم با تکیه بر علم توسعه و پیشرفت یافته اند و اگر علم رشد پیدا کند سایر حوزه ها و صنایع نیز رشد و جامعه نیز پیشرفت خواهند کرد.

وی افزود: اگر می خواهیم ایجاد اشتغال داشته باشیم و از خام‌فروشی منابع مهم از جمله نفت جلوگیری کنیم می‌بایست در علم سرمایه گذاری بیشتری داشته باشیم چرا که اکثر مشکلات کشورمان از توسعه علم حل خواهد شد و از همین طریق می توانیم برای نسل های آینده نیز منابع و انرژی های فسیلی را نگه داریم.

محمدعلی زلفی گل با اشاره به برخی از کمبود ها از جمله نبود خوابگاه دانشجویی کمبود آزمایشگاه‌ها مواد اولیه و سایر مسائل علمی برای دانشجویان و نخبگان کشور گفت: وقتی ما با چنین مشکلاتی همچنان دست و پنجه نرم می‌کنیم نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که علم بتواند رشد چندانی در آبادانی کشور داشته باشد.

وزیر علوم با اشاره به اینکه تامین اعتبارات و تخصیص آن از وظایف مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه است، گفت: بنده به عنوان یک مدیر توانایی برای تخصیص اعتبار در حوزه‌های مختلف ندارم و به نوعی دست و بال امثال بنده بسته بوده و تنها در موارد بسیار کوچک می توانیم تاثیر گذار باشیم و این نشان می دهد که در کشور ما برای علم و پژوهش بهای چندانی قائل نیستند.

وی خاطر نشان کرد: در کشورهای توسعه یافته برای علم و پژوهش چک سفید امضا می دهند اما این در حالی است که در کشور ما از محل اعتبارات بودجه و درآمد های ناخالص ۲ درصد برای علم و پژوهش تخصیص می یابد که آخر سر حداکثر نیم درصد این اعتبارات محقق می‌شود.

وزیر علوم و تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه تمامی مشکلات و مطالبات مردم بناب را به مراجع انتقال و آنها را پیگیری خواهم کرد گفت: قطعاً با کمک مسئولان شهرستان به خصوص نماینده مردم بناب بسیاری از مشکلات از جمله اعتبارات برای ورزشگاه ۱۵ هزار نفری، کمربندی شرقی و سالن خوابگاه دانشجویی نیز از همین طریق پیگیری خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/ داود زیبائی