‌۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی مشمول دریافت سهام عدالت هستند‌
‌۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی مشمول دریافت سهام عدالت هستند‌
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه بیش از ۴۹ میلیون نفر در کشور، «سهام عدالت» در اختیار دارند، گفت: در استان آذربایجان شرقی هم بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مشمول دریافت سهام عدالت هستند.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از تسنیم،علی اصغر عباس زاده با اشاره به اینکه بیش از 49 میلیون نفر در کشور، «سهام عدالت» در اختیار دارند، اظهار داشت: در استان آذربایجان شرقی هم بیش از 2 میلیون و 700 هزار نفر مشمول دریافت سهام عدالت هستند که در حدود ده سال پیش ثبت نام کرده بودند.

وی در پاسخ به این سؤال که برای افراد جامانده از سهام عدالت چه تدبیری برای ثبت نام جدید اندیشیده شده است؟ گفت: برای افراد جامانده، متولدین بعد از اجرای این طرح، افرادی که مدارک سهام عدالتشان ناقص بوده یا در زمان ثبت نام مشمول دریافت سهام عدالت نبوده‌اند و امروز مشمول هستند، دولت فعلاً برنامه‌ای ندارد چراکه این امر نیازمند قانون است و باید از مجلس مجوز لازم دریافت شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: بعد از تیرماه و تعیین تکلیف دارندگان سهام عدالت، برای افراد جامانده نیز تصمیم گیری خواهد شد.

وی به وضعیت مشمولان فوت شده هم اشاره کرد و افزود: تخصیص سهام عدالت فوت شدگان هم جای نگرانی ندارد چراکه سهام عدالت آنها عین سایر اموال متوفی، بعد از گواهی انحصار وراثت قابل انتقال به وراث است.

عباس زاده با بیان اینکه برای این امر، وارثان به دفاتر پیشخوان دولتی مراجعه کرده و فرم‌های لازم را پر کنند، ابراز داشت: بعد از تعیین تکلیف مدیریت مستقیم یا غیر مستقیم سهام عدالت که تا 15 خرداد مهلت دارد، مراجعه خانواده متوفیان به دفاتر پیشخوان آغاز می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه توصیه ما به افرادی که فرصت کافی داشته و امکان اداره سهام خود را دارند، این است که روش مسقیم بهترین روش برای آنهاست، خاطر نشان کرد: برای افرادی هم که شناخت کافی از بازار سهام ندارند، روش غیر مستقیم بهترین روش است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه این دو روش هیچ مزیتی نسبت به هم ندارند، تصریح کرد: هر کس بر حسب تمایل می‌تواند یکی از دو روش را انتخاب کنند. در هر دو سود سهام به حساب افراد واریز می‌شود.

وی شرکت‌های سهام عدالت استانی را متعلق به نیاز سال‌های گذشته دانست و گفت: برخی از این شرکت‌ها می‌توانند ادامه فعالیت دهند و افراد دیگری هم می‌توانند شرکت‌های جدید برای مدیریت سهام‌های غیر مستقیم ایجاد کنند که چندین شرکت برای این موضوع اعلام آمادگی کرده است.