انتقال بیماریهای خطرناک از طریق محصولات کشت شده با آب فاضلاب
انتقال بیماریهای خطرناک از طریق محصولات کشت شده با آب فاضلاب
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بناب گفت: انتقال بیماریهای خطرناک از طریق محصولات کشت شده با آب فاضلاب به انسان بسیار زیاد است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، دکتر مسعود گنج پور ظهر امروز در جلسه امنیت غذایی شهرستان بناب گفت: برخی از امراض خطرناک از طریق دام و محصولات کشاورزی به انسان منتقل می‌شود و گاهاً باعث فوت افراد می گردند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بناب با اشاره به موضوع آبیاری اراضی کشاورزی در شهرستان بناب در چند نقطه با آب فاضلاب گفت: قطعاً این موضوع باعث بروز بسیاری از بیماری های میکروبی و انگلی می شود که برای شهروندان بسیار مضر و خطرناک هستند.

وی افزود: از مسئولان شهرستان به خصوص فرماندار و سایر نهادهای نظارتی انتظار داریم این موضوع را به مردم گوشزد کنند و اجازه ندهند که برخی از کشاورزان و دامداران برای سودجویی بیشتر جان مردم را به خطر بیندازند.

وی در پایان گفت: شبکه دامپزشکی شهرستان بناب همواره کار نظارت بر ذبح و توزیع فراورده های دامی در شهرستان بناب را تحت نظر دارد اما انتظار داریم مردم و سایر نهادهای انتظامی نظارتی نیز در بحث آبیاری اراضی کشاورزی با آب فاضلاب داشته و جدیت بیشتری به خرج بدهند.

 انتهای پیام / ندا خانی