ضرورت تأمین مواد اولیه کارخانجات استان آذربایجان شرقی/  عوارض ورود ماشین آلات تولیدی غیرمعقول است
ضرورت تأمین مواد اولیه کارخانجات استان آذربایجان شرقی/  عوارض ورود ماشین آلات تولیدی غیرمعقول است
رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی تامین مواد اولیه برای تمامی کارخانجات واقع در استان آذربایجان شرقی را مهم عنوان کرد و گفت: می بایست با تعامل و همکاری مجلس و دولت این نواقص برطرف شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، صابر پرنیان ظهر روز دوشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب ضمن تاکید بر حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان و صنعتگران استان اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف دولت آیت الله رئیسی رفع موانع تولید و کمک به رونق اقتصادی کشور می باشد و همه دستگاه‌ها در همین راستا مامور شده‌اند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی ضمن گلایه شدید از برخی از مشکلات ابتدایی سرمایه گذاران گفت: متاسفانه مهیا سازی  برخی از زیر ساخت های  مقدماتی  و ساده مانند آب، برق و گاز که می بایست در ابتدا در اختیار تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران قرار داده شود با مشکلاتی مواجه می شود که در شأن جامعه ما نیست.

وی تامین مواد اولیه برای تمامی کارخانجات واقع در استان آذربایجان شرقی را مهم عنوان کرد و گفت: متاسفانه در این موضوع نیز مشکلات متعددی داریم که می بایست با تعامل و همکاری مجلس و دولت این نواقص برطرف شوند.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی عوارض ورود ماشین آلات صنعتی به داخل کشور را غیرمعقول عنوان کرد و گفت: به طور معمول اگر شخصی بخواهد به مبلغ حدود ۳ میلیارد تومان ماشین آلات صنعتی را وارد کشور کند باید چیزی حدود ۸۰۰ میلیون تومان عوارض پرداخت کند و این قطعا به نفع صنعت و تولید کشور نیست.

وی در پایان با اشاره به مشکلات حمل و نقل حوزه صنعت و معدن در استان گفت: در این زمینه مشکلات بسیار زیادی در حمل و نقل وجود دارد که می بایست برای زیرسازی و افزودن خطوط ریلی و جاده‌ای اقدامات موثرتری انجام شود.

انتهای پیام/ داود زیبائی

  • نویسنده : داود زیبائی