انجمن علمی دانشجویی نانو دانشگاه پیام نور بناب دوره غیرحضوری آموزش پلاسما و کاربردهای آن را برگزار می‌کند.
انجمن علمی دانشجویی نانو دانشگاه پیام نور بناب دوره غیرحضوری آموزش پلاسما و کاربردهای آن را برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از  باشگاه دانشجویان ایسنا، «تعریف پلاسما و انواع آن»، «رژیم پلاسما تخلیه تاریک»، «پلاسما کرونا»، «رژیم پلاسما تخلیه تابان»، «پلاسما تخلیه سد دی‌الکتتریک»، «رژیم پلاسما آرک»، «نیتراسیون و کربوراسیون با استفاده از پلاسما»، «حکاکی با پلاسما»، «تمیز کردن سطوح با استفاده از پلاسما»، «لایه‌نشانی شیمیایی از فاز […]

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از  باشگاه دانشجویان ایسنا، «تعریف پلاسما و انواع آن»، «رژیم پلاسما تخلیه تاریک»، «پلاسما کرونا»، «رژیم پلاسما تخلیه تابان»، «پلاسما تخلیه سد دی‌الکتتریک»، «رژیم پلاسما آرک»، «نیتراسیون و کربوراسیون با استفاده از پلاسما»، «حکاکی با پلاسما»، «تمیز کردن سطوح با استفاده از پلاسما»، «لایه‌نشانی شیمیایی از فاز بخار با کمک پلاسما»، «کاربردهای پلاسما در پزشکی»، «کاربردهای پلاسما در کاهش آلودگی از محیط و امحای پسماند» و «کاربردهای پلاسما در نساجی و برهم کنش پلاسما با سطوح پلیمری» سرفصل‌های این دوره است.

مطالب دوره توسط دکتر اکبر خدامی ـ عضو هیات علمی دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان و دکتر محمدرضا خانی ـ دکترای فوتونیک ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍پلاسما و عضو هیات علمی دانشکده لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید بهشتی طی یک ویدئوی ۳ ساعته ضبط شده به علاوه عکس و متن آموزشی در حوزه پلاسما آموزش داده می‌شود.

علاقه‌مندان برای ثبت نام تا ۳۱ شهریور فرصت دارند به آی‌دی @amirrsna پیام دهند و دسترسی به ویدئوی آموزشی ۲۴ ساعت بعد از ثبت‌نام در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

آزمون پایان دوره از ۲۶ شهریور تا ۲ مهرماه به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

پلاسما به عنوان حالت چهارم ماده شناخته می‌شود و مجموعه‌ای از رادیکال‌ها، یون‌ها و الکترون‎های تقریبا خنثی از نظر الکتریکی است که نسبت به میدان‌های الکتریکی و مغناطیسی واکنش نشان می‌دهد.

پلاسما می‌تواند در سنتز نانومواد و نانوابزارها استفاده شود؛ تکنیک‌های بر پایه پلاسما برای تولید انواع مختلفی از نانومواد مانند نانولوله‌های کربنی، نانوالیاف، گرافن، نانوالماس و انواع نانوذرات و نانوساختارهای فلزی، سیلیکونی، غیرآلی و نانومواد زیستی به کار می‌رود.

پزشکی پلاسما زمینه نوظهور دیگری است که از پلاسما در کاربردهای درمانی استفاده می‌کند؛ پلاسما می‌تواند بدون ایجاد آسیب حرارتی به بافت، در درمان سرطان نقش قابل توجهی داشته باشد.

همچنین فناوری پلاسما می‎تواند بدون تغییر در خواص توده الیاف و پلیمر، سبب بهبود خواص سطحی منسوجات شود که می‎توان به ایجاد خواص آب‌دوستی، افزایش قابلیت چسبندگی به سطح، بهبود خواص ضدالکتریسیته ساکن، کاربرد عوامل ضدمیکروبی، کندسوزکنندگی آتش و … اشاره کرد.

دوره آموزشی «پلاسما و کاربردهای آن» با همکاری نهاد ترویجی نانو دانشگاه بناب و سایت آموزش فناوری نانو برگزار می‌شود.