پروژه فراموش شده انتقال میدان تره بار بناب به خارج از شهر !!/ از مشکل عدم فروش پیاز کشاورزان با قیمت مناسب تا ترافیک شدید در اطراف میدان تره بار
پروژه فراموش شده انتقال میدان تره بار بناب به خارج از شهر !!/ از مشکل عدم فروش پیاز کشاورزان با قیمت مناسب تا ترافیک شدید در اطراف میدان تره بار
در سایه غفلت مسئولان در انتقال میدان تره بار بناب، مردم و اهالی اطراف این میدان خرید و فروش پر تردد با معضل بزرگ ترافیک مواجه شده اند..!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، همزمان با آغاز فصل برداشت پیاز و فروش این محصول کشاورزی مشکلات بسیار زیادی برای کشاورزان و همچنین ساکنین اطراف میدان تره بار به وجود آمده است.

تعداد زیادی از پیاز کاران شهرستان بناب در تماس با پایگاه خبری صدای بناب از مشکلات و ناراحتی های خود از نحوه فروش پیاز در بازار شهرستان بناب سخن می گفتند و از ما انتظار دارند تا صدای آنها را به گوش مسئولان شهرستان برسانیم.

اولین و مهمترین مشکل در شهرستان بناب برای پیازکاران بنابی قیمت پایین این محصول کشاورزی می باشد و با وجود اینکه پیاز کاران شهرستان بناب که طی سال با مشکلات زیادی محصول خود را کشت و آن را برداشت کردند حالا نمی‌توانند آن را با قیمت مناسب در بازار به فروش برسانند!!

 یکی دیگر از مشکلات پیاز کاران هنگام فروش محصول خود در میدان تره بار بناب می باشد چراکه آنها هر روز برای فروش محصول خود مجبورند در صف های بسیار طولانی منتظر بوده و در ترافیک سنگین اطراف میدان و تره بار بناب گرفتار می شوند و موجب گلایه مندی اهالی اطراف این میدان نیز می گردد.

نماینده مردم بناب اخیراً با اشاره بر اینکه پیاز یکی از محصولات پر مصرف آب می‌باشد از اصلاح تغییر کشت در شهرستان بناب سخن گفته و بر آن تاکید دارد اما آنچه که امروز مهم به نظر می رسد، این است که فکری به حال پیاز کاران شهرستان بناب شود تا محصولات آنها بیش از این بر روی دست آنها نماند چراکه با گذشت زمان محصولات آنها خراب خواهد شد.

عدم صادرات پیاز باعث شده مشکلات فروش این محصول کشاورزی به شدت بیشتر شود و کشاورزان حتی نتوانند مقدار هزینه اولیه سرمایه‌گذاری خود را به دست بیاورند و هیچ گونه خرید تضمینی نیز از سوی تعاونی های روستایی انجام نمی شود تا پیازکاران از کشت پیاز پشیمان شوند…!!

در پایان لازم از یادآوری کنیم که یکی از مهمترین موضوعات و معضلات شهرستان بناب امروز بناب موضوع میدان تره بار می باشد چرا که این میدان در هسته داخلی شهر بناب قرار گرفته و ترافیک بسیار سنگینی در اطراف خود و محلات همجوار به وجود می آورد و موجب گرافتاری و ناراحتی بسیاری از مردم شهر بناب شده است که انتظار می‌رود طرح جابجایی میدان تره بار به خارج از شهر با جدیت بیشتری از سوی مسئولان اجرا شود.

انتهای پیام/داود زیبائی