نداشتن ضمانت بانکی از مشکلات اصلی اعضای صندوق خرد زنان روستایی/ عدم حمایت ارگان ها از مشاغل معیشت پایدار در حاشیه دریاچه ارومیه
نداشتن ضمانت بانکی از مشکلات اصلی اعضای صندوق خرد زنان روستایی/ عدم حمایت ارگان ها از مشاغل معیشت پایدار در حاشیه دریاچه ارومیه
رئیس اداره محیط زیست بناب گفت: نداشتن ضمانت بانکی و عدم حمایت ارگان ها از پروژه های معیشت را از مشکلات اصلی این صندوق است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، میکائیل نقوی صبح امروز در جلسه کمیته محلی تالاب قره قشلاق با اشاره به پروژه معیشت پایدار یا همان معیشت مکمل که در قالب صندوق خرد زنان روستایی انجام می گیرد، اظهار داشت: اعتبار پروژه معیشت پایدار از سازمان محیط زیست تامین می‌شود که در روستاهای چپقلو، قره قوزولو، زاوشت، روشت کوچک، زوارق، خانه برق، آخوند قشلاق، چلقائی، خانه برق جدید و قره چپق انجام گرفته است.

رئیس اداره محیط زیست بناب با بیان این که انجام این پروژه ها توسط شرکت های مجری و آموزش های رایگان سازمان فنی حرفه ای انجام می گیرد، گفت: شرکت های مجری می توانند پروژه هایی که نیاز آبی پایینی دارند در قالب پروژه های معیشت پایدار را اجرا کنند.

وی یکی از دغدغه های اصلی اعضای صندوق خرد زنان روستایی را نداشتن ضمانت بانکی عنوان کرد و گفت: بانوان عضو این صندوق به سهولت نمی‌توانند از تسهیلات این صندوق استفاده کنند که می بایست راهکارهایی برای تسهیل در این امور برای آنها ارائه شود.

نقوی افزود: کمبود اعتبار و عدم مشارکت سایر ارگان ها از دیگر مشکلات موجود است که موجب میشود از  پروژه های معیشت پایدار استقبال چندانی نشود و یا موجب متوقف شدن می شود.

انتهای پیام/ ندا خانی