احتمال کاهش دما و بارش برف در آذربایجان‌شرقی
احتمال کاهش دما و بارش برف در آذربایجان‌شرقی
رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: بر اساس نقشه‌های همدیدی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای، فعالیت سامانه بارشی در استان تا سه روز آینده ادامه دارد.

به گزارش صدای بناب به نقل از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، محمد امیدفر اظهار داشت: سامانه بارشی موجب بارش برف در ارتفاعات و کاهش محسوس دما در مناطق مختلف استان خواهد شد.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در این مدت جوی ناپایدار در استان حاکم خواهد شد، اضافه کرد: این وضعیت موجب ابرناکی، وزش باد گاهی تا نسبتا شدید و بارش باران گاهی به صورت رگبار همراه با غرش آذرخش در استان می‌شود.

وی  ادامه داد: بروز مه نیز دور از انتظار نیست و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، اختلال در تردد، اصابت آذرخش و در نواحی مستعد بارش تگرگ وجود دارد.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: کاهش محسوس دما و بارش شدید باران و تگرگ در برخی مناطق موجب بروز خسارت به محصولات باغی و کشاورزی می‌شود بنا بر این کشاورزان و باغداران اقدامات لازم را برای جلوگیری از بروز خسارت انجام دهند.

امیدفر با بیان اینکه به علت وزش باد شدید احتمال سقوط و یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلو‌های تبلیغاتی و خسارت به سازه‌های سبک وجود دارد، از مردم خواست تدابیر لازم را برای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی بیندیشند.

وی اظهارکرد: با عبور این سامانه بارشی، از روز سه شنبه جوی نسبتا پایدار در استان حاکم می‌شود و دمای هوای استان به صورت نسبی افزایش می‌یابد.

امیدفر یادآوری کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ورزقان با دمای ۴ درجه و مراغه، بناب، ملکان و میانه با دمای ۱۳ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهر‌های استان بودند و دمای تبریز در این مدت به ۹ درجه سانتیگراد رسید.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان