آیا وام ازدواج چسب زخم زندگی زوج‌های جوان می‌شود؟
آیا وام ازدواج چسب زخم زندگی زوج‌های جوان می‌شود؟
شرایط دریافت تسهیلات ازدواج در آغاز زندگی مشترک برای زوج‌های جوان سخت و دشوار است از این رو نمی‌توان گفت وام ازدواج چسب زخم زندگی زوج‌های جوان می‌شود یا خیر.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، بر اساس یکی از بندهای پرداخت وام ازدواج، برای هر وام 50 میلیون تومانی تنها یک ضامن معتبر و سفته نیاز است؛ اما نه‌تنها این بند رعایت نمی‌شود بلکه برخی بانک‌ها از دریافت‌کننده وام خواستار ارائه سند منزل به عنوان وثیقه شده‌اند.

مسائل و مشکلات مالی همیشه یکی از دلایل جوانان برای تعویق انداختن ازدواج است و به همین دلیل، دولت‌ها همواره سعی داشته‌اند تا با افزایش وام ازدواج مسیر این امر را هموار و راحت کنند.

متاسفانه در بسیاری از بانک های شهرستان بناب نیز مشکل وام ازدواج وضامن وجود دارد که دست جوانان را برای دریافت وام ازدواج بسته و چه بسا خانواده ها دلسرد از دریافت وام شده ودچار سختی می شوند.

در این شرایط سخت معیشتی واقتصادی که سن ازدواج بسیار صعودی شده و در آمد هم شدیدا نزولی و دریافت وام ازدواج هم برای جوانان گذر از هفت خان رستم شده آیا انگیزه ای برای ازدواج می توان پیدا کرد.

ای که دستت می رسد کاری بکن بیش از آنکه سن ازدواج….

از مسئولان انتظار می رود که از کنار این مشکل براحتی عبور نکنند و به سادگی از کنار مسائل مربوط به ازدواج جوانان عبور نکنند چرا که جوانان برای تشکیل خانواده نه تنها نیاز به حمایت والدین دارند بلکه مهربانی و یاری مسئولان را هم می طلبند
در پایان امیدواریم مسئولان شهرستان بناب وام ازدواج جوانان را با رویی گشاده و در اسرع وقت پاسخ گو باشند تا مجبور نشوند بخاطر یک ضامن وام ازدواج خود را با کمترین قیمت در بازار سیاه بفروشند چرا که وام ۵۰ میلیونی می تواند گره از مشکلات جوانان را باز کرده و دلگرمی و انگیزه خوبی برای جوانان در تشکیل خانواده می دهد