افزایش 40 درصدی مصرف آب شرب در استان از زمان شیوع کرونا/بیش از 80 درصد از آب شرب شهرستان بناب از طریق زرینه رود تامین می شود
افزایش 40 درصدی مصرف آب شرب در استان از زمان شیوع کرونا/بیش از 80 درصد از آب شرب شهرستان بناب از طریق زرینه رود تامین می شود
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان از افزایش 40 درصدی مصرف آب شرب از زمان شیوع کرونا در استان خبر داد و گفت: اگر مردم در مصرف آب صرفه جویی نکنند با افت فشار و قطعی آب مواجه خواهیم شد.

علیرضا ایمانلو صبح امروز در گفتگو با پایگاه خبری صدای بناب، اظهار داشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و گرمی دمای هوا در فصل تابستان متاسفانه میزان مصرف آب در سراسر کشور افزایش چشمگیر ۴۰ درصدی را داشته است و  موجب قطعی و یا ضیعف شدن آب در ساسر استان و حتی کشورر شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی در ادامه گفت: شهرستان بناب جزء شهرهایی است که میزان مصرف آب آن نسبت به سالهای گذشته به علت شیوع ویروس کرونا  افزایش بسیار چشمگیری داشته است و این امر منجر شده تا قطعی آب در شهر و روستاهای بناب به وجود آید که در همین راستا برای رفع مشکلات آب  در بناب راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدت در نظر گرفته ایم.

ایمانلو با اشاره به اینکه آب شهرستان بناب از زرینه رود تامین می شود، گفت: تصمیمات مهمی از بابت تامین آب آشامیدنی بناب در نظر گرفته ایم که ازجمله می توان  به بالابردن ظرفیت آبهای زیر زمینی اشاره کرد و امیدواریم بتوانیم طی چند هفته آینده مشکل کمبود آب را در شهر و روستاهای بناب برطرف کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، شهرستان بناب را جزء شهر هایی دانست که از نظر تصفیه فاضلاب مدرن بسیار خوب عمل کرده است، گفت: با پیگیری نماینده بناب و فرماندار مقرر شد از آب تصفیه شده فاضلاب جهت مصارف صنعتی و سهمیه آب شرب نیروگاه بناب را برای مصارف خانگی تخصیص دهیم.

وی درپایان از مردم شریف بناب خواست در این روزهای سخت که وجود آب بسیار حیاتی وضروری است، در مصرف آب صرفه جویی کنند تا شاهد افت فشار و قطعی آب در روزهای گرم تابستان در بناب و سایر شهرهای استان نباشیم.

انتهای پیام/ زهرا احمدین