توصیه های پلیس بناب برای پیشگیری از سرقت
توصیه های پلیس بناب برای پیشگیری از سرقت
بسیاری از افراد به دلیل بی دقتی در نگهداری از اموال خود زمینه ساز سرقت اموالشان می شوند.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب، سرهنگ “سهراب شفقی” اظهار داشت: وقوع سرقت متاثر از علل و عوامل متعددی است که فقر، اعتیاد و بیکاری از جمله عواملی هستند که رابطه مستقیمی با افزایش وقوع سرقت دارند.
بنابراین، هرگونه اقدامی که موجب کاهش یا از بین رفتن علل و عوامل اجتماعی موثر در وقوع سرقت شود منجر به کاهش وقوع سرقت نیز خواهد شد.
وی با اشاره به اجرای طرح های متعدد کنترل و بر خورد با سارقان حرفه ای در سال گذشته خبر داد و افزود: با تلاش کاراگاهان جهادگر پلیس اگاهی و همکاری سایر پلیس های تخصصی، تعداد زیادی از باند های سرقت متلاشی و متهمان دستگیر شده اند.
سرهنگ شفقی با بیان اینکه یکی از عواملی که دست سارقان را در ارتکاب به این جرم می بندد، اعمال روش هایی برای نگهداری از اموال توسط مردم است، تصریح کرد: بسیاری از افراد به دلیل بی دقتی در نگهداری از اموال خود با زمینه ساز سرقت اموالشان می شوند.در حالی که شاید با کمی دقت و توجه بتوان مانع از وقوع سرقت شد.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه سارق، مالباخته و محیط جرم سه فاکتور مهم در وقوع سرقت می باشند، گفت: پیشگیری از سرقت باید علاوه بر اینکه با سارقان برخورد شود، می توان مالباخته و محیط جرم را نیز مدیریت کرد، مالباخته اموزشها یی ببیند که اموال خود را به درستی مراقبت کند ومحیط نیز طوری طراحی شود که از وقوع جرم جلوگیری به عمل اید.
فرمانده انتظامی شهرستان بناب بر خورد جدی و قاطع با سارقان حرفه ای در راستای تحقق شعار سال را از اولویت های پلیس اگاهی عنوان کرد و افزود:در همین راستا،تقویت گشت های پلیس اگاهی مورد توجه قرار گرفته و مقرر است از توان نیروی مقاومت بسیج نیز برای پیشگیری از وقوع سرقت بهره گیری شود