سردرگمی مستاجران از قیمت‌های نجومی مسکن در بناب/ ضرورت نظارت دستگاه های مربوطه با این پدیده  اجتماعی
سردرگمی مستاجران از قیمت‌های نجومی مسکن در بناب/ ضرورت نظارت دستگاه های مربوطه با این پدیده  اجتماعی
با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی قیمت مسکن به صورت نجومی نسبت به سال گذشته در بناب افزایش یافته و این امر باعث شده که خیلی از مستاجران توانایی پرداخت اجاره مسکن را نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، نبود ثبات در بازار مسکن و افزایش سرسام آور قیمت این روزها در شهری مثل بناب هم دیده می‌شود به طوری که اجاره‌های منازل در این شهر سربه فلک کشیده و نفس مستاجران را  بریده است.

در این میان خیلی از مستاجران در به در دنبال پیدا کردن یک سرپناه برای خود و خانواده خود هستند که بسیار نگران کننده است و از همه مهمتر آن مستاجرانی هستند که توانایی فراهم کردن اجاره یک خانه را هم ندارند.

تلختر از همه این‌ها کارگران روز مزد شهر هستند که اکثر روزهای سال کاری پیدا نمی‌کنند و هیچ در آمد دیگری برای پرداخت چنین اجاره‌های بالا را ندارند و پرداخت اجاره برای آنها جز شرمندگی و مشقت چیزی دیگری ندارد.

گرانی قیمت اجاره بها از سوی مالکان واحدهای مسکونی جوانانی که به تازگی زندگی مشترک خود را آغاز کردند را  با مشکلات  مواجه کرده است و این یک نگرانی بسیار بزرگی است که می‌تواند تهدیدی برسلامت روح و روان و اجتماعی جامعه باشد.

جای تعجب دارد که نرخ یک منزل در شهر بناب با نرخ منزل مشابه در شهرها بزرگ برابری می‌کند و از اکثر شهرهای همجوار بسیار گران تر می باشد و این بسیار نامتعارف است.

البته فرماندار بناب یکی از علل گرانی مسکن در این شهرستان را بنگاهای معملاتی بدون مجوز اعلام کرده است و از ادارات مربوطه درخواست کرده با این پدیده برخورد شود و طبق گفته های رئیس اداره صنعت معدن و تجارت بناب این کار از چندی پیش در بناب شروع شده است.

در پایان انتظار می‌رود مالکان واحدهای مسکونی حال مستاجران را درک کنند و مسئولین ذیربط نیز با نظارت و قیمت گذاری از افزایش سرسام آور اجاره‌های منازل در این شهر جلوگیری کنند که اگر نظارتی نباشد صاحبان املاک و مالکان منازل هرطور که میلشان بکشد رهن و اجاره واحدهای مسکونی را افزایش می‌دهند که این امر باعث آشفته شدن قیمت‌ها در بازار مسکن بناب می‌شود.

انتهای پیام/ زهرا احمدین