نقش و جایگاه مهم دهیاران در حل مشکلات روستاها/پیگیر انتقال سهمیه آب شرب نیروگاه حرارتی به شهرستان هستیم/ تنها راه حل مشکل آب شرب شهرستان مصرف بهینه آن است
نقش و جایگاه مهم دهیاران در حل مشکلات روستاها/پیگیر انتقال سهمیه آب شرب نیروگاه حرارتی به شهرستان هستیم/ تنها راه حل مشکل آب شرب شهرستان مصرف بهینه آن است
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی بخ نقش و جایگاه مهم دهیاران در حل مشکلات روستاها اشاره کرد و گفت: دهیاران و اعضای شورای روستاها می بایست از جایگاه و اختیارات خود برای حل مشکلات روستاهای شهرستان استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، محمد باقری بنابی شیخ رضا عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات روستاهای شهرستان ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت آیت الله  شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش اظهار داشت: متاسفانه سیستم اداری کشور طوری شده است که تنها با پیگیری پیش میرود لذا دهیاران می بایست مشکلات روستاهای خود را با مسئولان مطرح و مطالبه مردم را پیگیری کنند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش خطیر دهیاران در پیگیری و حل مشکلات روستاها گفت: دهیاران می بایست در حل مشکلات روستاها جهاد گونه عمل کنند و در برخی از مسائل ورود پیدا کرده و از اختیارات و جایگاه خود در راستای حل آن مشکل بهره ببرند.

‏ وی اولویت‌بندی و پیگیری مشکلات را بر حسب نیاز را ضروری عنوان کرد و گفت: از دهیاران و شوراهای روستا ها انتظار داریم مشکلاتی را که در فاصله زمانی کوتاه قابل حل هستند را پیگیری و برای رفع آن با کمک مسئولان زمانی را مشخص کنند سپس مشکلات بلندمدت را برنامه‌ریزی و پیگیر آن ها باشند.

باقری بنابی با تاکید بر اینکه مشکل آب شرب در روستاها و شهر بناب وجود دارد خاطرنشان کرد: با صحبت‌های انجام شده با وزیر نیرو پیگیر این هستیم تا سهمیه آب شرب این نیروگاه به آب شرب شهرستان اضافه شده و آب مورد نیاز این نیروگاه از طریق دیگری تامین شود.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی حل مشکل آب شرب شهرستان بناب را نیازمند مشارکت و همکاری عموم مردم و مسئولان عنوان کرد و گفت: متاسفانه سرانه مصرف هر شخص بنابی در روز ۲۴۰ لیتر است که آمار استاندارد جهانی این مصرف ۱۵۰ لیتر مشخص شده است و قطعاً با مصرف بهینه در مصرف آب شرب شاهد رفع بسیاری از مشکلات خواهیم بود.

وی افزود: متاسفانه در کنار مصرف بالای آب شرب برخی انشعابات غیر قانونی در سطح شهرستان باعث شده تا آب شرب با عدالت تقسیم نشود و قطعاً مسئولان و مردم و به خصوص دهیاران در روستاها می بایست در همین راستا اقدامات جدی تری را انجام بدهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص حذف قیر رایگان در سطح کشور گفت: این موضوع را در مجلس شورای اسلامی مطرح و پیگیر آن هستیم تا سهمیه قیر رایگان مجدداً بازبینی و تخصیص داده شود و در صورت عدم تصویب بودجه ای جایگزین برای آن پیش‌بینی شود.

محمد باقری بنابی (شیخ رضا ) خطاب به دهیاران روستاهای شهرستان گفت: از دهیاران و اعضای شورای روستاها درخواست داریم جهت پیشبرد پروژه ها و آبادانی روستاها از ظرفیتهای ممکن مانند خیرین و کمک اهالی استفاده کرده و پروژه ها را تا ۵۰ درصد پیش ببرند و قطعاً ما نیز مابقی اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه ها را از طریق اعتبارات دولتی جذب خواهیم کرد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه پیگیر رفع مشکل اینترنت روستاهای شهرستان هستیم، گفت: طی گفت: با صحبت هایی که وزیر ارتباطات داشتیم مقرر شد جهت رفع مشکلات اینترنتی و تلفن روستاها بازدید میدانی با حضور مسئولان کشوری از برخی از روستاها شهرستان انجام شود که به امید که خدا در  آینده نزدیک این اتفاق خواهد افتاد.

 

انتهای پیام/ داود زیبائی