آبیاری اراضی کشاورزی با آب فاضلاب توسط عده ای سودجو خیانت به سایر شهروندان است
آبیاری اراضی کشاورزی با آب فاضلاب توسط عده ای سودجو خیانت به سایر شهروندان است
فرماندار بناب گفت: آبیاری اراضی کشاورزی با آب فاضلاب توسط عده ای سودجو خیانت به سایر شهروندان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، رضا لعلی صبح امروز در جلسه امنیت غذایی شهرستان بناب ضمن عرض تسلیت به مناسبت هفته آخر صفر و رحلت پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: ۳۱ شهریور تا ۷ مهرماه به عنوان هفته دفاع مقدس نام گذاری شده است که این ایام برای ما بسیار با اهمیت بوده چرا که تمام هستی و دستاوردهای کشور را مدیون ۸ سال دفاع مقدس می دانیم.

فرماندار شهرستان بناب ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن بازگشایی مدارس اظهار داشت: پس از ۳ سال وقفه خوشبختانه مدارس به صورت حضوری هستند اما تاکید می‌کنیم که دانش آموزان و معلمان و مدیران همچنان مراقب بیماریها از جمله کرونا بوده و تمامی پروتکل های بهداشتی را همچنان رعایت کنند.

وی افزود: خوشبختانه سویه های جدید اومیکرون و کرونا بسیار ضعیف بوده و با وجود شیوع و گسترش افراد بسیار کمی را درگیر خود می‌کنند.

فرماندار شهرستان بناب در ادامه با اشاره به آبیاری برخی از اراضی کشاورزی به وسیله آب فاضلاب در برخی نقاط شهرستان بناب گفت: این امر خیانت به سایر شهروندان بوده و قطعاً باعث بروز انواع بیماری برای شهروندان می شود که می بایست شاهد چنین اتفاقاتی در شهرستان نباشیم.

وی افزود: متاسفانه برخی از کشاورزان با ادله اینکه از وجود چنین قانونی خبر نداشته اند از برخورد های قانونی گلایه می کنند که این غیر قابل قبول است چرا که می بایست بدانند آب فاضلاب موجب بروز انواع بیماری ها برای شهروندان می شود.

لعلی خاطرنشان کرد: در همین راستا به تمامی دستگاه ها و نهادهای نظارتی دستور داده ایم که با دقت تمام  نظارت‌ بر امور آبیاری کشاورزی را از شهریورماه آغاز کنند تا در هیچ یک از اراضی کشاورزی شهرستان بناب از آب فاضلاب برای آبیاری استفاده نشود و قطعاً با افراد خاطی طبق قانون برخورد خواهد شد؛ چرا که سلامت مردم خط قرمز ما محسوب می شود.

فرماندار شهرستان بناب در ادامه با اشاره به وضعیت فاضلاب ورودی روستای قره چپق گفت: متاسفانه طی  سالیان اخیر شاهد هستیم که آب فاضلاب از نقاط نامعلوم از ورودی این روستا وارد اراضی می شود ولی خوشبختانه کشاورزان از این امر ابراز گلایه مندی کرده اند که انتظار داریم شهرداری هر چه سریعتر این موضوع را بررسی کرده و اجازه ندهد تا قطره‌ای از آب فاضلاب وارد اراضی مردم و کشاورزان شود.

وی لایروبی هرچه سریعتر رودخانه های درون شهری و برون شهری بناب را خواستار شد و گفت: از ادارات مربوط به امور آب انتظار داریم هر چه سریعتر نسبت به لایروبی چاوان چای، قوبی چای، صوفی چای و رودخانه‌های بناب اقدام کنند.

لعلی در پایان با تأکید بر اینکه ادارات مربوطه منشاء ورود آب فاضلاب به اراضی کشاورزی روستای آخوند قشلاق را بررسی و ساماندهی کنند، گفت: متاسفانه کم کاری برخی مسئولین و عدم نظارت اداراتی مانند منابع طبیعی از اراضی خود باعث بروز چنین اتفاقاتی شده است تا سودجویان بتوانند از آب فاضلاب برای کشاورزی استفاده کرده و سلامت شهروندان عزیزمان را به خطر بیاندازند.

انتهای پیام/ داود زیبائی