آبیاری مزارع با آب فاضلاب طبق قانون ممنوع است
آبیاری مزارع با آب فاضلاب طبق قانون ممنوع است
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بناب با تاکید بر اینکه آبیاری مزارع با آب فاضلاب کاملا ممنوع می‌باشد گفت: در صورت مشاهده با افراد خاطی طبق قانون برخورد خواهیم کرد.

روح اله خیری ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، در خصوص خبر منتشر یافته از طرف رئیس مرکز بهداشت شهرستان بناب گفت: طبق مشاهدات که از طرف مرکز بهداشت بناب انجام شده است برخی از مزارع در شهرستان بناب اقدام به استفاده از آب فاضلاب برای مزارع خود کردند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بناب افزود: تمامی کشاورزان شهرستان بناب به خصوص کشاورزان روستای آخوند قشلاق می بایست در جریان باشند که آبیاری مزارع کلی محصولات زراعی (صیفی جات، یونجه، ذرت علوفه‌ای، گندم، جو و غیره) طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی با آب و فاضلاب ممنوع می باشد.

وی خاطرنشان کرد: در اراضی پایاب تصفیه خانه شهر بناب، آبیاری مزارع مذکور با آب خروجی تصفیه خانه که با آب فاضلاب کارخانجات مخلوط می شود نیز قطعاً ممنوع می باشد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بناب در پایان با تاکید بر اینکه در صورت مشاهده افراد متخلف جهت برخورد قانونی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد، گفت: در اراضی مذکور در اطراف تصفیه خانه تنها کشت گندم و جو آن هم به صورت دیم مجاز می باشد.

انتهای پیام/ داود زیبائی