آتش نشان اولویت خود را حفظ جان و مال هم نوع خود می داند / آتش نشانی یک شغلی فرهنگی و اجتماعی است
آتش نشان اولویت خود را حفظ جان و مال هم نوع خود می داند / آتش نشانی یک شغلی فرهنگی و اجتماعی است
شهردار شهرستان بناب ضمن تبریک هفته وحدت و دفاع مقدس و روز آتش نشانی در مراسم تجلیل از مقام آتش نشانان گفت: اینکه یک آتش نشان بر حسب وظایف ذاتی خود به شغل آتش نشانی می پردازد و اولویت خود را حفظ جان و مال هم نوع خود می داند این رفتارهای انسانی را نشانه ایثار و از خودگذشتگی دانست، که کمتر کسی می تواند به این نکته از جانفشانی برسد.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب، شهردار شهرستان بناب ضمن تبریک هفته وحدت و دفاع مقدس و روز آتش نشانی در مراسم تجلیل از مقام آتش نشانان گفت: اینکه یک آتش نشان بر حسب وظایف ذاتی خود به شغل آتش نشانی می پردازد و اولویت خود را حفظ جان و مال هم نوع خود می داند این رفتارهای انسانی را نشانه ایثار و از خودگذشتگی دانست، که کمتر کسی می تواند به این نکته از جانفشانی برسد.

اهمیت موضوع آتش نشانی و پیشینه آن مربوط به زمان قاجار

فرید پناهی در ادامه بر اهمیت موضوع آتش نشانی پرداخت و پیشینه آن را مربوط به زمان قاجار دانست و افزود: شهر تبریز بعنوان دومین شهری است که بعد از تهران ساختمان حریق در آن ایجاد شده است که توسط برج بلندی مکان آتش سوزی شناسایی شده و سپس آتش نشانان به ارائه خدمات می پرداختند.

شهردار بناب بحث آتش نشانی و ایمنی در حوزه حوادث طبیعی و غیرطبیعی را موضوعی بسیار مهم عنوان کرد وگفت: اکنون دنیا به جایی رسیده است که برای مقابله با حوادث و داشتن کمترین تلفات احتمالی جانی ومالی بهترین امکانات را در اختیار آتش نشانان قرار می دهند واین نکته به ما یادآوری می کند که بر به روز رسانی ماشین آلات و یا حتی خرید و تجهیز امکانات آتش نشانی بناب عزمی راسخ داشته باشیم.

وی آتش نشانی را شغلی فرهنگی و اجتماعی معرفی کرد و بر امر آموزش در حوزه حوادث و بلایای طبیعی تاکید کرد و گفت: اولویت ما باید آموزش و پیشگیری باشد که بتوانیم عموم مردم از مدارس تا خانه ها و اصناف را تحت آموزش خود قرار داده و از نحوه ی چگونگی برخورد آنهـا با حوادث را آموزش‌ داده و اطلاع رسانی کنیم.

وی در ادامه شناسایی خطرات احتمالی و نحوه برخورد با آنان را جزو اولویت های آتش نشانی دانسته وتاکید کرد: همشهریان باید نحوه برخورد با حوادث پیش آمده را بدانند و توسط آتش نشانان آموزش های لازم را ببینند که حتی در محل خطر چگونه رفتار کنند تا با کمترین تلفات جانی ومالی روبرو شوند.

فرید پناهی در پایان ضمن سلامتی برای تمام فرشتگان نجات از اقدامات وخدمات این قشر نهایت تقدیر را داشته واز خانواده‌ آنها هم قدردانی وتشکر کرد.

  • نویسنده : امید اسماعیلی