آذربایجان شرقی سومین استان پرمصرف کشور / بد‌مصرفی گاز دلیل اصلی مازوت‌سوزی نیروگاه است / پویش دمای ۱۸ الی ۲۲ درجه نیازمند همراهی مردم / توزیع عادلانه رفاه در اقصی نقاط به برکات دولت مردمی
آذربایجان شرقی سومین استان پرمصرف کشور / بد‌مصرفی گاز دلیل اصلی مازوت‌سوزی نیروگاه است / پویش دمای ۱۸ الی ۲۲ درجه نیازمند همراهی مردم / توزیع عادلانه رفاه در اقصی نقاط به برکات دولت مردمی
مدیرعامل شرکت گاز استان گفت:در موضوع مازوت سوزی و آلودگی هوا، انگشت اتهام شرکت گاز به سمت نیروگاه نیست، باید با فرهنگ سازی مصرف بهینه گاز، سهم تخصیصی استان را بالا ببریم.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از خبرگزاری آناج، مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، ضمن اشاره به اینکه شرکت گاز عدالت محور است، بیان کرد: آگاهی و رعایت مردم مهمترین مسأله است، با در نظر گرفتن روزانه ۸۶۰ میلیون متر مکعب تولید گاز، مشکل تولید گاز نداریم بلکه مشکل مصرف داریم.

وی با استناد به میزان مصرف سال گذشته اظهار کرد: روزانه ۱.۳۷۰ میلیون مترمکعب، گاز نیاز کشور بود و چیزی بالغ بر ۸۰۰ میلیون متر مکعب گاز داشتیم و این حجم باید در سراسر کشور توزیع می‌شد و این مسأله باعث شده بود که با کاهش فشار مواجه شویم که به همت مردم، در سال گذشته قطعی گاز نداشتیم.

انگشت اتهام شرکت گاز به سمت نیروگاه نیست

کمالی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص مازوت سوزی نیروگاه‌ها عنوان داشت: انگشت اتهام شرکت گاز به سمت نیروگاه نیست، باید با فرهنگ سازی مصرف بهینه گاز، سهم تخصیصی استان را بالا ببریم.
مدیرعامل شرکت گاز استان ادامه داد: ما در استانمان ۴ نیروگاه داریم که نیروگاه تبریز و سهند مازوت‌سوزی و نیروگاه هریس از گازوئیل سوخت می‌کنند و ما گا‌هاً با در نظر گرفتن میزان مصرف بالا، برای نیروگاه ها با مشکل تأمین گاز مواجه می‌شویم و به ناچار به مازوت پناه می‌بریم و در این میان قرار نیست کسی را محکوم کنیم، چرا که همه تلاش ها برای مردم است و باید همراه هم برای این استان تلاش کنیم.

پویش دمای ۱۸ الی ۲۲ درجه نیازمند همراهی مردم

وی گفت: پویش دمای ۱۸ الی ۲۲ درجه را در سال گذشته با همت مردم  به نتیجه رساندیم که که این مسأله باعث شد ما در سال گذشته قطعی نداشته باشیم و امسال هم در نظر داریم که با همراهی مردم مانع از قطعی گاز شویم.

کمالی در ادامه به راهکار‌های بهینه سازی مصرف سوخت اشاره کرد و گفت: استفاده از پنجره های دو‌جداره، استفاده از پکیج و کاهش دمای ۱ درجه برای هر خانواده می‌تواند حداقل ۶ درصد از مصرف سوخت را کاهش دهند و این تحولی بزرگ در بهینه سازی محسوب می‌شود.همه تلاشمان را می‌کنیم که نیروگاه‌ها در مدار مصرف باشند، متأسفانه با مازوت‌سوزی هوا آلوده می‌شود اما گا‌هاً حتی مازوت هم برای سوخت پیدا نمی‌شود و چاره همه مسائل این است که  مردم به خاطر آینده زمین و سلامتی خودشان مصرف کمتری داشته باشند که نیروگاه‌ها به جای مازوت سوزی و آلودگی، گاز را به عنوان سوخت ثابت، مصرف کنند.

آذربایجان شرقی سومین استان پرمصرف کشور

مدیرعامل شرکت گاز استان خاطر نشان کرد: ۴۶ میلیون مصرف روزانه آذربایجان شرقی بود که ۷۶ درصد گاز بخش خانگی بود و این عدد نشانگر مصرف فوق‌العاده بود و ما سومین استان پرمصرف کشور بودیم.
وی افزود: بالغ بر ۴۰ هزار ویلا در اطراف تبریز وجود دارد که این افراد بخش بزرگی از مصرف‌ها را به خود اختصاص داده‌اند ولی برای سال جدید، انشعابات پر مصرف ویلانشین‌ها را ساماندهی می‌کنیم.
مدیرعامل شرکت گاز استان اظهار کرد: تا کنون به ۹۹ درصد روستا‌های استان گازرسانی انجام شده و سعی داریم طبق تحقق تعهدات گازرسانی به مناطق محروم بوده و امسال اندک روستا‌های باقیمانده استان نیز یکی پس از دیگری به مدار مصرف گاز طبیعی متصل شوند.
توزیع عادلانه رفاه در اقصی نقاط به برکات دولت مردمی
کمالی گازرسانی به دورأفتاده‌ترین شهر‌های مرزی و توزیع عادلانه رفاه در اقصی نقاط استان را از برکات دولت مردمی دانست  و خاطر نشان کرد: علی رغم سرانه بالای گازرسانی به هر خانوار روستا‌های دورأفتاده و صعب العبور استان، اهتمام دولت مردمی بر بهره‌مندی تمامی مردم از انرژی ارزان و پاک گاز طبیعی است.
  • منبع خبر : خبرگزای آناج