آزادی ۵۷۱ زندانی جرائم غیرعمد در آذربایجان شرقی
آزادی ۵۷۱ زندانی جرائم غیرعمد در آذربایجان شرقی
مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌شرقی از آزادی ۵۷۱ زندانی جرایم غیرعمد توسط خیرین و ستاد دیه استان طی سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش صدای بناب به نقل از خبرگزاری مهر، محمد جوادی با اشاره به آزادی ۵۷۱ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: سال گذشته با برگزاری جشن گلریزان در شهرستان‌ها و مساعدت ستاد دیه استان، ۵۷۱ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی از زندان‌های آذربایجان‌شرقی آزاد و به آغوش خانواده بازگشته‌اند.

وی افزود: مجموع بدهی ۵۷۱ زندانی جرایم غیرعمد آذربایجان‌شرقی که آزاد شده بودند، ۵۶۰ میلیارد تومان بود که توسط خیرین استان و ۲۲.۵ میلیارد تومان توسط ستاد دیه تأمین و پرداخت شد.

مدیرکل سازمان زندان‌های آذربایجان‌شرقی ادامه داد: سال گذشته در نتیجه برگزاری جشن گلریزان شهرستان اهر، ۵۳ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی از زندان آزاد شده‌اند و جمعاً با مساعدت‌های خیرین اهری و ستاد دیه آذربایجان‌شرقی نزدیک به ۲ میلیارد تومان برای بدهی این زندانیان پرداخت شده است.

جوادی، توانمندسازی، مهارت‌آموزی و اشتغال زندانیان را از سیاست‌های سازمان زندان‌ها عنوان کرد و گفت: سازمان زندان‌ها با حمایت دستگاه قضائی و خیرین به جهت تأمین معیشت خانواده زندانیان، رویکرد اشتغال و توانمندسازی زندانیان را دنبال می‌کند. در این راستا طی سال گذشته شمار زیادی از زندانیان آذربایجان‌شرقی با حمایت مقامات قضائی و خیرین صاحب شغل و درآمد شده‌اند.

وی در پایان از خیرین و شرکت‌های خصوصی استان خواست تا در اشتغال زندانیان در راستای حمایت خانواده‌های زندانیان بی‌بضاعت مشارکت کنند و خاطرنشان کرد: اشتغال زندانیان با هدف حمایت از بنیان خانواده و تأمین معیشت خانواده‌های زندانیان دنبال می‌شود، امیدواریم با حمایت خیرین و بخش خصوصی در سال ۱۴۰۲ بتوانیم شاهد اشتغال و توانمندسازی زندانیان آذربایجان‌شرقی باشیم.