آغاز به کار اجلاس روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور
آغاز به کار اجلاس روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور
اجلاس روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور صبح پنجشنبه به میزبانی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC در شیراز آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، اجلاس روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور صبح پنجشنبه به میزبانی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC در شیراز آغاز به کار کرد.

دکتر مجتبی عباسیان در این اجلاس ضمن ارایه پیشنهاداتی پیرامون اصلاح آیین‌نامه اعضای هیات علمی و یاوران علمی اظهار داشت: با توجه به تورم بالا در سطح جامعه می‌توان با در نظر گرفتن راه‌های مناسب برای حمایت از دو قشر هیات علمی و یاوران علمی، پاداش‌های کارکردی پایان سال برای اعضای هیات علمی و افزایش پاداش یاوران علمی به بیش از دو ماه انجام داد.

این اجلاس که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، استاندار و نماینده ولی فقیه در فارس آغاز به کار کرد تا شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ادامه یافت.

دکتر مجتبی عباسیان در این اجلاس ضمن ارایه پیشنهاداتی پیرامون اصلاح آیین‌نامه اعضای هیات علمی و یاوران علمی گفت: با توجه به تورم بالا در سطح جامعه می‌توان با در نظر گرفتن راه‌های مناسب برای حمایت از دو قشر هیات علمی و یاوران علمی، پاداش‌های کارکردی پایان سال برای اعضای هیات علمی و افزایش پاداش یاوران علمی به بیش از دو ماه انجام داد.

وی در ادامه گفت: حمایت از اعضای هیات علمی و یاوران علمی انسان‌های نجیبی که با حجب و حیای مثال‌زدنی همه ناملایمات را به جان می‌خرند و همواره در صف اول دفاع از وطن و نظام هستند و کشور عزیزمان برای به بار نشستن هر کدام از این سرمایه‌ی بزرگ کلی هزینه پرداخت کرده است و باید قدر داشته‌هایمان را بدانیم که اگر ندانیم دام‌های زیادی توسط دشمنانمان برای نخبگان کشور پهن کرده‌اند.

دکتر عباسیان در پایان ضمن انتقاد از نحوه اعمال پایه‌های ترفیع سالانه اعضای هیات علمی گفت: اعمال ترفیع سالانه اعضای هیات علمی و امتیازات مورد نیاز و همچنین نحوه اعمال قانون جهش تولید و همچنین مالیات پلکانی و سقف حقوق اعضای هیات علمی قوانینی است که به نفع دانشگاهها نیست و باید توسط مسئولان بالادستی بازنگری شود.

انتهای پیام/

  • نویسنده : داود زیبائی